Преди официалната си световна премиера на 8 март, новото Renault Austral преминава през първите си пътни тестове в камуфлаж, предназначен да скрие неговите линии и стилистични тайни. Защо да не превърнем камуфлажа на прототипите в истинско художествено творение? Това е предизвикателството, поето от Франсоа, дизайнер в дизайн отдела на Renault Group. Той обяснява как е създал специален стикер, за да скрие линиите на новия Austral.
В социалните мрежи, в интернет или в специализирани списания ловът на „шпионски снимки“ на нови модели е в разгара си през цялата година. Кадрите са многобройни, но рядко без камуфлаж. В повечето случаи заснетите прототипи по време на пътни тестове, са покрити с психоделични черно-бели стикери. Целта е ясна - да се предпазят бъдещите модели от любопитни очи, така че официалното им представяне да остане изненада.
Тези камуфлажи скриват или изкривяват забележителните линии и характерните дизайнерски елементи на нов модел. Това често се отнася до предната решетка, предния капак, фаровете и дори логото на марката. Въпреки че дизайнерските екипи на Renault се гордеят със своите дизайни, те са принудени да загрозят работата си, за да може да остане тайна до официалното представяне.
Работейки върху този камуфлаж, ние искахме да превърнем последните тестови фази на новото Renault Austral в нов акцент в официалното представяне, като в същото време използваме новата визуална идентичност на марката.
Франсоа, главен дизайнер, Group Brand Identity Studio, Renault
СТИЛНО ПРИКРИТИЕ
За своето „предварително разкриване“, новото Renault Austral е покрито с уникален стикер, съзададен от Франсоа. Истински вдъхновяващ, дизайнът на стикера подобрява, а не влошава външния вид на автомобила. Макар и изпълен с поразителни графични линии, той все пак изпълнява основната си функция: тази на камуфлаж. Но го прави със стил!
Има два основни начина, по които производителите на автомобили обичат да пазят нещата в тайна:
- фалшиви подложки или протези, които помагат да се скрие истинската форма на автомобила
- покритие със стикер, което действа като втора кожа върху каросерията на автомобила
Когато проектира стикера за новото Renault Austral, Франсоа непрекъснато си задава два основни въпроса: „Защо трябва се крие нещо красиво под грозна фасада?“ и „Защо да не се скрие изкуството с изкуство?“
По време на Първата световна война англосаксонските военни кораби използват камуфлаж, наречен "dazzle" (заслепяващ) или "razzle dazzle". Корабите са изцяло покрити с графични форми в черно и бяло. Този силен контраст има за цел да разбие перспективата, отраженията и светлината.
На този етап от развитието на новия Austral е от съществено значение да се „уловят“ основните му линии колкото се може повече. За целта работата на Франсоа е вдъхновена от основните принципи на dazzle рисуването: силният контраст на черния и бялия цвят, вектор на оптични вибрации.
От началото на проекта той работи с новите елементи на марката, по-специално с емблемата. Емблематичен, ромбът е благоприятен за играта на линии със своята история и графични теми. Франсоа го използва като основа за вдъхновение. Играейки с вариации в мащаба, той създава въздействащ мотив със силна идентичност.
Оригиналността, естетиката и модерността на новата визуална идентичност на Renault са използвани за размиване на характерните форми на новия Austral. Това артистично намигване е възможност да се подчертаят марката и моделът.
ПРЕДСТАВЯНЕ НА ТВОРЕНИЕТО
За камуфлажа на новото Renault Austral, Франсоа залага на силния контраст на черното и бялото, на различните мащаби, както и на перспектива, за да подчертае контраста. Флуоресцентният цвят увеличава цялостното въздействие на пътя.
Покритието на новото Renault Austral далеч не е един-единствен стандартен стикер, а е направено от отделни секции, всяка персонално изработена така, че да пасне идеално на съответните сегменти на каросерията, след което е събрана като гигантски пъзел. Секциите са напаснати спрямо реалните форми на новото Renault Austral посредством 3D модел на автомобила.
Шарките са дребни отпред и се уголемяват по протежение на автомобила. Франсоа си играе с ромба, като създава прекъсвания и припокривания отзад, където дизайнерското изражение на автомобила е много силно. Решетката и светлинните подписи, особено този отзад, са замъглени. Наслагането на гланцови елементи върху матова рамка внася изтънченост на цялото произведение.
Колажът, наподобяващ парчета от пъзел, изисква изключително внимание към детайла, за да не се повреди каросерията, както при изрязване, така и при поставяне на стикера. Всичко трябва да бъде перфектно, за да може художественият дизайн да представи правилно новото Renault Austral и автомобилът да издигне изкуството.
Франсоа проектира това покритие с цел да създаде акцент от новото Renault Austral, така че хората да говорят за продукта и марката едновременно. Изработване на камуфлаж, предназначен да бъде видян; какъв вълнуващ парадокс!
ИМА БЪДЕЩЕ ЗА „DAZZLE“ КАМУФЛАЖА
Подобно на този на новия Austral, камуфлажът, използван по време на тестването на прототипите на новия Megane E-TECH Electric, също е постигнат чрез "dazzle" стикер. Но в този случай линиите на купето са по-малко скрити, отколкото на новия Austral. Поради това графиките са не толкова плътно изплетени.
Въпреки това линейните, графични и ръбати шарки са много модерни. За Франсоа, „dazzle“ шарката е идеална за всички предстоящи модели и прототипи. Възможностите са безкрайни.
Renault Design дори получава клиентски заявки за новия Megane с „dazzle“ камуфлаж. Доказателство, че едно успешно художествено творение може да „скрие“ друго.
Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.