2025-01-16 08:00прессъобщение

2024 ТЪРГОВСКИ РЕЗУЛТАТИ НА RENAULT: ГЛОБАЛЕН РАСТЕЖ, ВОДЕН ОТ ПЕЧЕЛИВШ ИЗБОР НА ПРОДУКТИ И ТЕХНОЛОГИИ

 Renault 5 E-Tech electric

През 2024 г. Renault отчита втората си поредна година на ръст с 1 577 351 продадени автомобила (пътнически + лекотоварни), което представлява ръст от 1,8%.

Тези резултати се основават на основите на плана Renaulution, имплементиран през последните четири години:

  • Продажбите на електрифицирани превозни средства бележат ръст от 20% в Европа, потвърждавайки целесъобразността на продуктовите и технологични решения на Renault.
  • Продажбите на пълни хибриди се увеличават с 30%, което поставя Renault на второ място на европейския пазар, докато продажбите на електрически автомобили (пътнически + лекотоварни автомобили ) се увеличават с 9%*. 
  • Renault 5 E-Tech Electric, наскоро избран за Автомобил на годината 2025, прави силен старт в първите си страни на продажба. Той вече е най-продаваният електрически градски автомобил от сегмент B във Франция за общо за месеците ноември и декември.
  • Силен акцент е поставен върху качеството на продажбите, с една от всеки две продажби на частни клиенти в Европа.
  • Благодарение на търговския успех на първите автомобили от Renault International Game Plan, Kardian и Koleos, продажбите нарастват с 10% в Бразилия, с 81% в Южна Корея и със 7% в Мароко.
  • С балансирана стратегия между пътнически и лекотоварни автомобили: Renault затвъждава лидерската си позиция на пазара на лекотоварни автомобили в Европа**, с пазарен дял от 15,3% и 310 500 продадени автомобила, което представлява ръст от 4,6%.

Ръстът на Renault през 2024 г. се дължи на избора на продукти и технологии, направен като част от Renaulution и прилаган последователно през последните четири години. Нашата продуктова офанзива, базирана на най-доброто от електрическите и хибридните технологии, се оказва успешна, а Renault 5 E-Tech electric току-що спечели наградата „Автомобил на годината“. Не сме направили компромис с нашата стратегия за запазване на стойността. Качеството на продажбите е в центъра на нашата търговска политика и е споделена изцяло от нашата дилърска мрежа, на която бих искал да благодаря.  Марката вече е постигнала правилния баланс - между частни и корпоративни клиенти,  както и между хибридните и електрическите автомобили, и е разработила стабилен международен план за подкрепа на амбициите си извън Европа. Това ни дава гъвкавостта, от която се нуждаем, за да се възползваме от възможностите, но и за да запазим цените и остатъчните си стойности.

Фабрис Камболив, главен изпълнителен директор на марката Renault

Renault, подкрепено от безпрецедентна продуктова офанзива и лансирането на осем нови модела през 2024 г. (Scénic E-Tech electric, Rafale, Symbioz, Master, Renault 5 E-Tech electric, Renault Duster, Kardian и Grand Koleos) и един рестилиран модел(Captur), отбелязва ръст в продажбите в световен мащаб от 1,8% на пазар с ръст от 1,4%, с 1 577 351 продажби, което е с 28 000 автомобила повече от 2023 г.

В Европа марката бележи ръст от 3,3%, два пъти по-голям от пазарния (1,7%), реализирайки 1 009 000 автомобила за пазарен дял от 6,7%. Този ръст се дължи по-специално на ключовите пазари на марката:
- Обединеното кралство (+21,4 % на пазар с ръст от 2,8 %),
- Испания (+10,8 % при ръст на пазара от 8 %),
- Италия (+6,7 % при спад на пазара с 0,3 %),
- Франция (+0,4 % при спад на пазара с 2,5 %).

Представянето на Clio също е много добро, заемайки второ място на пазара на пътнически автомобили, като се изкачва с две места в сравнение с 2023 г., което представлява увеличение от 7%.

20% ръст на продажбите на електрифицирани превозни средства в Европа

За да отговори на нуждите на всички клиенти, Renault следва двупосочна стратегия за електрификация, която предоставя най-доброто от двете технологии: хибридна и електрическа. Продажбите на електрифицирани превозни средства (електрически + хибридни) нарастват с 20% в Европа през 2024 г.

  • Предлагането на пълни хибриди на марката вече обхваща цялата гама в Европа (от Clio до Rafale, със седем full-hybrid автомобила от сегмент B до D). През 2024 г. Renault отчита 30% ръст на продажбите на своите full-hybrid автомобили, които сега представляват 40% от продажбите на конвенционални автомобили. Renault е европейски номер 2 на  пазара на full-hybrid автомобили.
  • През 2024 г. Renault отчита 9% увеличение на продажбите на своите електрически превозни средства (пътнически + лекотоварни автомобили ) в Европа*. Марката разширява гамата си през 2025 г. с появата на Renault 4 E-Tech electric. Renault направи амбициозния избор да внедри специални електрически платформи - AmpR Small (сегмент B) и AmpR Medium (сегмент C). Уникални в Европа, тези платформи позволяват на марката да осигури повече стойност за клиентите с по-леки, по-ефективни и модерни автомобили: удоволствие от шофирането, достъп до електрически екосистеми, свързаност, пространство и др.
  • Успешен дебют на Renault 5 E-Tech electric

    Една година след Scénic, Renault 5 E-Tech electric бе избрано за „Автомобил на годината 2025“ от жури, съставено от 60 журналисти от 23 европейски страни. Тази награда потвърждава значимостта на стратегията на Renault за електрически автомобили.

    Лансирано през октомври във Франция, Renault 5 E-Tech electric отбелязва почти 10 000 регистрации и вече е най-продаваният електрически автомобил в сегмент B във Франция общо за месеците ноември и декември.

    Този силен старт позволява на Renault да увеличи значително своя дял на френския пазар на електрически пътнически автомобили - от 15,5% в края на октомври до 23% през ноември и декември 2024 г. заедно.

    През първото тримесечие на 2025 г. Renault 5 E-Tech electric ще продължи да набира скорост, разширявайки ценовия си диапазон с появата на батерия с капацитет 40 KWh и версия за 25 000 евро, и ще направи своя дебют в няколко европейски държави (Великобритания, Норвегия, Швеция, Дания, Финландия, Унгария, Полша и др.).

    Дългоочакваната поява на Renault 4 E-Tech electric също ще отбележи нов продуктов връх за марката през 2025 г.

Печеливши решения в областта на технологиите

Технологичният избор, направен от марката, ѝ дава реално конкурентно предимство и е приветстван от клиентите.

  • През 2024 г. мултимедийната система openR link с вградени Google услуги оборудва 81% от автомобилите, предлагани с тази опция.
  • Панорамният покрив Solarbay, който се предлага през 2024 г., вече оборудва 42% от наличните автомобили с тази опция (Scenic, Rafale и Symbioz).
  • Марката предлага в няколко свои модела ново поколение 4CONTROL - уникалната си система за задвижване на четирите колела. 4CONTROL подобрява безопасността, пъргавината и представянето на автомобила при всякакви условия. През 2024 г. тя е специфицирана в 29% от автомобилите, предлагащи  тази опция.

 Потвърден акцент върху качеството на продажбите

Представянето на марката е подкрепено от ориентираната към стойността стратегия, въведена с плана Renaulution.

  • На частните клиенти се падат един от всеки два продадени автомобила в Европа. На петте основни европейски пазара на Renault***, делът на марката в пазара на частни клиенти се е увеличил до 7,1% с 271 900 продадени автомобила, в сравнение с 6,8% с 264 300 продадени автомобила през 2023 г.
  • Друг показател за качеството на продажбите: остатъчните стойности на марката са по-високи от тези през 2023 г., изпреварвайки пазара.
  • Продажбите на автомобили в сегментите C и D-SUV отбелязват ръст от 23% и представляват 29% от продажбите на Renault в Европа (+4,8 пункта в сравнение с 2023 г.). С пълното обновяване на гамата C/D, завършено през 2024 г., и появата на Scenic, Symbioz и Rafale, марката се стреми към продължаване на растежа през 2025 г.
  • Що се отнася до придвижването на пазара нагоре, версиите Iconic и Esprit Alpine съставляват 24% от продажбите в Европа през 2024 г., което е двойно увеличение спрямо 2023 г. с 12%.
  • По отношение на препозиционирането към по-високите нива на оборудване версиите Iconic и Esprit Alpine, представляват 24% от продажбите в Европа, което е двоен ръст в сравнение с 2023, когато са 12%. 

Балансиран отпечатък, който дава на марката гъвкавост за използване на възможностите за растеж

  • Renault остава най-продаваната френска марка в света. Подкрепени от пускането на първите два автомобила от Международния Game Plan на Renault - Kardian и Koleos, продажбите нарастват с 10% в Бразилия, с 81% в Южна Корея и със 7% в Мароко. През 2025 г. Koleos ще дебютира на нови пазари, а изцяло нов SUV в сегмент С ще бъде лансиран на международните пазари.
  • В Европа силният баланс между full-hybrid и изцяло електрическите гами ще позволи на Renault да реагира бързо на изискванията на пазара, отговаряйки на нуждите на клиентите, които напредват със собствено темпо в електрическия преход.
  • Все пак в Европа, наред с по-високите продажби на пътнически автомобили, продажбите на лекотоварни автомобили също нарастват с 4,6%. Renault реализира 403 000 автомобила в световен мащаб, от които 310 500 в Европа. Марката отново е европейски лидер на пазара на лекотоварни автомобили**.
  • Тези резултати се дължат на успеха на флагманите Kangoo (+30,5 %) и Trafic (+14,8 %) в една преходна година, белязана от лансирането на новият Master, както и на експертизата на мрежата Pro+, фокусирана в продажбите на корпоративни клиенти.

През 2024 г. Renault демонстрира способността си да въвежда иновации и да отговаря на очакванията на клиентите. Благодарение на смела и балансирана стратегия, съчетаваща електрификация, иновации и качество на продажбите, марката укрепва своите позиции. През 2025 г. тя ще затвърди тази динамика с нови премиери в Европа, започвайки с Renault 4 E-Tech electric, и на международните пазари благодарение на разгръщането на Renault International Game Plan.

[*] Europe ACEA

[**] С изключение на пикапите

[***] Германия, Испания, Франция, Италия, Обединено Кралство 



за Renault

Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.


контакти

Стефания Василева
ПР Мениджър
Стефания Василева

свързано съдържание