През 2024 г. Renault отчита втората си поредна година на ръст с 1 577 351 продадени автомобила (пътнически + лекотоварни), което представлява ръст от 1,8%.
Тези резултати се основават на основите на плана Renaulution, имплементиран през последните четири години:
„Ръстът на Renault през 2024 г. се дължи на избора на продукти и технологии, направен като част от Renaulution и прилаган последователно през последните четири години. Нашата продуктова офанзива, базирана на най-доброто от електрическите и хибридните технологии, се оказва успешна, а Renault 5 E-Tech electric току-що спечели наградата „Автомобил на годината“. Не сме направили компромис с нашата стратегия за запазване на стойността. Качеството на продажбите е в центъра на нашата търговска политика и е споделена изцяло от нашата дилърска мрежа, на която бих искал да благодаря. Марката вече е постигнала правилния баланс - между частни и корпоративни клиенти, както и между хибридните и електрическите автомобили, и е разработила стабилен международен план за подкрепа на амбициите си извън Европа. Това ни дава гъвкавостта, от която се нуждаем, за да се възползваме от възможностите, но и за да запазим цените и остатъчните си стойности.“
Фабрис Камболив, главен изпълнителен директор на марката Renault
Renault, подкрепено от безпрецедентна продуктова офанзива и лансирането на осем нови модела през 2024 г. (Scénic E-Tech electric, Rafale, Symbioz, Master, Renault 5 E-Tech electric, Renault Duster, Kardian и Grand Koleos) и един рестилиран модел(Captur), отбелязва ръст в продажбите в световен мащаб от 1,8% на пазар с ръст от 1,4%, с 1 577 351 продажби, което е с 28 000 автомобила повече от 2023 г.
В Европа марката бележи ръст от 3,3%, два пъти по-голям от пазарния (1,7%), реализирайки 1 009 000 автомобила за пазарен дял от 6,7%. Този ръст се дължи по-специално на ключовите пазари на марката:
- Обединеното кралство (+21,4 % на пазар с ръст от 2,8 %),
- Испания (+10,8 % при ръст на пазара от 8 %),
- Италия (+6,7 % при спад на пазара с 0,3 %),
- Франция (+0,4 % при спад на пазара с 2,5 %).
Представянето на Clio също е много добро, заемайки второ място на пазара на пътнически автомобили, като се изкачва с две места в сравнение с 2023 г., което представлява увеличение от 7%.
20% ръст на продажбите на електрифицирани превозни средства в Европа
За да отговори на нуждите на всички клиенти, Renault следва двупосочна стратегия за електрификация, която предоставя най-доброто от двете технологии: хибридна и електрическа. Продажбите на електрифицирани превозни средства (електрически + хибридни) нарастват с 20% в Европа през 2024 г.
Една година след Scénic, Renault 5 E-Tech electric бе избрано за „Автомобил на годината 2025“ от жури, съставено от 60 журналисти от 23 европейски страни. Тази награда потвърждава значимостта на стратегията на Renault за електрически автомобили.
Лансирано през октомври във Франция, Renault 5 E-Tech electric отбелязва почти 10 000 регистрации и вече е най-продаваният електрически автомобил в сегмент B във Франция общо за месеците ноември и декември.
Този силен старт позволява на Renault да увеличи значително своя дял на френския пазар на електрически пътнически автомобили - от 15,5% в края на октомври до 23% през ноември и декември 2024 г. заедно.
През първото тримесечие на 2025 г. Renault 5 E-Tech electric ще продължи да набира скорост, разширявайки ценовия си диапазон с появата на батерия с капацитет 40 KWh и версия за 25 000 евро, и ще направи своя дебют в няколко европейски държави (Великобритания, Норвегия, Швеция, Дания, Финландия, Унгария, Полша и др.).
Дългоочакваната поява на Renault 4 E-Tech electric също ще отбележи нов продуктов връх за марката през 2025 г.Печеливши решения в областта на технологиите
Технологичният избор, направен от марката, ѝ дава реално конкурентно предимство и е приветстван от клиентите.
Потвърден акцент върху качеството на продажбите
Представянето на марката е подкрепено от ориентираната към стойността стратегия, въведена с плана Renaulution.
Балансиран отпечатък, който дава на марката гъвкавост за използване на възможностите за растеж
През 2024 г. Renault демонстрира способността си да въвежда иновации и да отговаря на очакванията на клиентите. Благодарение на смела и балансирана стратегия, съчетаваща електрификация, иновации и качество на продажбите, марката укрепва своите позиции. През 2025 г. тя ще затвърди тази динамика с нови премиери в Европа, започвайки с Renault 4 E-Tech electric, и на международните пазари благодарение на разгръщането на Renault International Game Plan.
[*] Europe ACEA
[**] С изключение на пикапите
[***] Германия, Испания, Франция, Италия, Обединено Кралство
Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.