Приходи за деветмесечието на 2025 г.:
- Приходи на Групата от 39,1 млрд. евро, +3,7% спрямо деветмесечието на 2024 г., +5,1% при постоянни валутни курсове[1]
- Приходи от автомобилния сектор от 34,3 млрд. евро, +1,7% спрямо деветмесечието на 2024 г., +3,1% при постоянни валутни курсове1
Приходи за третото тримесечие на 2025 г.:
- Приходи на Групата от 11,4 млрд. евро, +6,8% спрямо третото тримесечие на 2024 г., +8,5% при постоянни валутни курсове1
- Приходи от автомобилния сектор от 9,8 млрд. евро, +5,0% спрямо третото тримесечие на 2024 г., +6,8% при постоянни валутни курсовe1
Силно търговско представяне на Renault Group: През третото тримесечие на 2025 г. продажбите са с ръст от 9,8% спрямо третото тримесечие на 2024 г. с 529 486 продадени превозни средства, като международните продажби нарастват с 14,9%, а европейските[2] – със 7,5%.
За първите 9 месеца на 2025 г. продажбите на Renault Group в световен мащаб се увеличават с 3,8% с 1 698 964 продадени превозни средства и заемат 3-то място в Европа.
„В силно конкурентна среда ние продължаваме да капитализираме нашата конкурентна и завладяваща гама – обхващаща електрически, ДВГ и хибридни автомобили – постигайки 6,8% ръст в приходите на Групата през това тримесечие.
С цел да бъдем най-добрите в това, което можем да контролираме, оставаме изцяло ангажирани със стратегията си фокусирана върху стойността, като същевременно оставаме силно концентрирани върху изпълнението на плана ни за намаляване на разходите. Потвърждаваме нашата целогодишна прогноза, като се стремим към оперативен марж на Групата от около 6,5% и свободен паричен поток между 1,0 и 1,5 млрд. евро.
Успоредно с това активно работим по следващия си средносрочен план, предназначен да ускори трансформацията на Групата и да отключи бъдещи възможности“, каза Дънкан Минто, главен финансов директор на Renault Group.
Булон-Биянкур, Франция, 23 октомври 2025 г.
През третото тримесечие на 2025 г. Renault Group постига увеличение от 9,8% на регистрациите в сравнение със същия период от 2024 г. с общо 529 486 продадени превозни средства. Както международните, така и европейските продажби допринасят за това представяне, с ръст съответно 14,9% и 7,5%. В Европа[4], продажбите на леки автомобили нарастват с 10,9%, изпреварвайки пазара, който се е увеличил със 7,5%, докато продажбите на лекотоварни превозни средства показват последователно подобрение, но остават със 7,1% по-ниски спрямо третото тримесечие на 2024 г. Всички марки бележат ръст (леки автомобили, Европа): Renault +5,5%, Dacia +16,1%, Alpine +306,4%.
През първите девет месеца на 2025 г. продажбите на Групата нарастват с 3,8%, достигайки 1 698 964 превозни средства, като и трите марки нарастват. В Европа продажбите на леки автомобили се увеличават с 6,9% при общо 1 003 085 продадени превозни средства. На международния пазар продажбите на марката Renault (PC+LCV) се увеличават в Латинска Америка (+17,3%), Южна Корея (+213,7%) и Мароко (+46,3%), потвърждавайки успеха на международния план за развитие International Game Plan.
Renault Group запазва своята стратегия:
Търговска политика фокусирана върху стойността:
През първите девет месеца продажбите на електрифицирани превозни средства на Renault Group нарастват с 58,6% и вече представляват 43,9% от общите продажби.
През третото тримесечие на 2025 г. делът на електрифицирани превозни средства на Renault Group достига 44,0% от общите продажби, което е с 10,8 пункта повече в сравнение с третото тримесечие на 2024 г.
През третото тримесечие на 2025 г. продажбите на електромобили на Renault Group се увеличават със 122,1% в сравнение със същия период на 2024 г., достигайки 13,5%.
През третото тримесечие на 2025 г. продажбите на хибриди на Renault Group се увеличават със 25,0% в сравнение със същия период на 2024 г.
За първите девет месеца на 2025 г. Renault има продадени 1 169 806 превозни средства в световен мащаб, бележейки +3,8% ръст в сравнение със същия период на предходната година. В Европа[8] леките автомобили Renault записват +7,5% увеличение, вторият най-висок ръст сред Топ 15 автомобилни марки с 546 314 продадени превозни средства. Пазарният дял на марката при леките автомобили нараства с +0,3 пункта, достигайки 5,5%. Renault International Game Plan продължава да постига високи резултати с +15,6% ръст (PC+LCV) на международните пазари спрямо предходната година.
През третото тримесечие на 2025 г. Renault демонстрира силно представяне с 361 575 продадени превозни средства, ръст от 6,6% в сравнение със същия период на 2024 г.
В глобален аспект[9], Renault расте в стратегическите за марката региони, достигайки +14,2% общо увеличение. В Латинска Америка марката нараства с 6,8% благодарение на Kardian с очакван допълнителен импулс от предстоящото лансиране на Boreal в Бразилия този ноември. В Южна Корея Grand Koleos допринася за ръст на марката от 54,7% спрямо третото тримесечие на 2024 г. В Мароко Renault постига +42,6% ръст с 9258 продадени превозни средства, отново подкрепен от успеха на Kardian.
В Европа марката расте с 1,8% (PC+LCV) благодарение на 5,5% ръст при леките автомобили, а резултатите за LCV (-7.0%) показват признаци на възстановяване след предизвикателната първа половина[10] на годината. Ръстът е особено висок в Германия (+27,9%) и Испания (+11,9%).
Електрифицираните[11] превозни средства Renault възлизат на 60,0% от продажбите на марката (+9,6 пункта спрямо третото тримесечие на 2024 г.). Продажбите на електромобили Renault скачат с +84,7%, достигайки над 20% от продажбите за третото тримесечие (+8,7 пункта спрямо третото тримесечие на 2024 г.), благодарение на Renault 5 E-Tech, лидерът при електромобилите в B-сегмента в Европа, и Scenic E-Tech, лидерът при електромобилите в C-сегмента във Франция. Продажбите на хибриди се увеличават с 4,4% благодарение на Symbioz, най-продаваният хибрид на Renault, достигайки 37,9% от продажбите на марката. Renault е марката, заемаща второ място при хибридните автомобили в Европа.
През първите девет месеца продажбите на електромобили Renault нарастват с 65,8% в сравнение със същия период на 2024 г. Делът на електромобили Renault достига 17,4%, с 6,1 пункта повече в сравнение със същия период на 2024 г.
За първите девет месеца на 2025 г. Dacia има продадени 521 387 превозни средства в световен мащаб, с 4,1% повече в сравнение със същия период на 2024 г. В Европа, с 449 634 продадени превозни средства (+5,3%), марката запазва 9-тата си позиция на пазара на леки автомобили. Тя печели едно място и се класира 2-ра на европейския подиум за леки автомобили, продадени на частни лица, основната клиентска база на марката.
Третото тримесечие на 2025 г. бележи ускорение при Dacia със 165 451 продадени автомобила (+16,2%), което е силно увеличение в сравнение с първите две тримесечия на годината. Марката постига солиден ръст на повечето европейски пазари, със забележителни резултати в Германия (+23,6%), Испания (+19,3%) и Белгия-Люксембург (+37,5%). Този импулс се дължи до голяма степен на успеха на Bigster, вторият най-продаван C-SUV модел от юни на пазара на частни клиенти в Европа, който бележи 22 353 регистрации през третото тримесечие и над 39 700 от началото на годината. Моделът също така регистрира над 55 000 поръчки от лансирането си на пазара. Dacia Sandero потвърждава успеха си като най-продаваният автомобил в Европа, през всички канали за дистрибуция взети заедно, с 66 233 продадени броя през третото тримесечие и 218 089 броя от януари.
С Duster и Bigster, Dacia ускорява темпото на своята електрификация11. Продажбите на хибриди нарастват над два пъти, като сега представляват 20,9% от продажбите на марката за третото тримесечие (+9,1 пункта спрямо третото тримесечие на 2024 г.). През първите девет месеца продажбите на хибриди на Dacia скачат със 170,0%.
Приходите на Групата за третото тримесечие на 2025 г. възлизат на 11 426 млн. евро, ръст от 6,8% спрямо третото тримесечие на 2024 г. При постоянни валутни курсове[12] приходите на Групата растат с 8,5%.
Приходите от автомобилния сектор достигат 9816 млн. евро, ръст от 5,0% спрямо третото тримесечие на 2024 г. Това включва -1,8 пункта отрицателен ефект от валутните курсове (-167 млн. евро), свързан главно с обезценяването на аржентинското песо, турската лира, бразилския реал и южнокорейския вон. При постоянни валутни курсове12 увеличението е 6,8%.
Renault Group потвърждава своята финансова прогноза за 2025 г., обновена на 15 юли 2025 г.:
|
(в млн. евро) |
2024 |
2025 |
% спрямо 2024 |
% спрямо 2024 при постоянни валутни курсове |
|
3то тримесечие |
|
|
|
|
|
Автомобилен сектор |
9347 |
9816 |
+5,0% |
+6,8% |
|
Услуги за мобилност |
14 |
23 |
+64,0% |
+64,6% |
|
Финансиране на продажби (Mobilize Financial Services) |
1340 |
1587 |
+18,4% |
+19,8% |
|
Общо |
10 701 |
11 426 |
+6,8% |
+8,5% |
|
9 месеца кумулативно |
|
|
|
|
|
Автомобилен сектор |
33 719 |
34 306 |
+1,7% |
+3,1% |
|
Услуги за мобилност |
45 |
67 |
+48,9% |
+49,3% |
|
Финансиране на продажби (Mobilize Financial Services) |
3895 |
4693 |
+20,5% |
+21,7% |
|
Общо |
37 659 |
39 066 |
+3,7% |
+5,1% |
Общи продажби PC + LCV[13] на Renault Group по марки
|
(в брой) |
Трето тримесечие |
9 месеца кумулативно |
||||
|
2024 |
2025 |
% |
2024 |
2025 |
% |
|
|
Renault |
339 258 |
361 575 |
+6,6% |
1 126 637 |
1 169 806 |
+3,8% |
|
Леки автомобили |
255 218 |
282 606 |
+10,7% |
828 007 |
924 973 |
+11,7% |
|
Лекотоварни превозни средства |
84 040 |
78 969 |
-6,0% |
298 630 |
244 833 |
-18,0% |
|
Dacia |
142 440 |
165 451 |
+16,2% |
500966 |
521387 |
+4,1% |
|
Леки автомобили |
141 255 |
164 396 |
+16,4% |
495 608 |
518 046 |
+4,5% |
|
Лекотоварни превозни средства |
1185 |
1055 |
-11,0% |
5358 |
3341 |
-37,6% |
|
Alpine |
625 |
2344 |
+275,0% |
3342 |
7394 |
+121,2% |
|
Renault Group |
482 438 |
529 486 |
+9,8% |
1 637 320 |
1 698 964 |
+3,8% |
|
Леки автомобили |
397 213 |
449 462 |
+13,2% |
1 333 332 |
1 450 790 |
+8,8% |
|
Лекотоварни превозни средства |
85 225 |
80 024 |
-6,1% |
303 988 |
248 174 |
-18,4% |
|
Mobilize[14] |
- |
864 |
- |
- |
1970 |
- |
Конференция за третото тримесечие на 2025 г.
Линк към стрийминг за конференцията за третото тримесечие на 2025 г.
[1] За да анализира промяната в консолидираните приходи при постоянни валутни курсове, Renault Group преизчислява приходите за текущия период, като прилага средните валутни курсове от предходния период.
[2] Обхват на ACEA
[3] Ако не е посочено друго, класиранията се отнасят за първите девет месеца на годината.
[4] Обхват на ACEA
[5] Франция, Германия, Италия, Испания и Обединеното кралство
[6] 22 основни марки в сегмента на леките автомобили, Франция, Германия, Испания, Италия и Обединеното кралство.
[7] Обхват: EV, HEV и PHEV леки автомобили в Европа. Предварителни данни към края на септември 2025 г., базирани на следните европейски пазари: Австрия, Белгия, Хърватия, Чехия, Дания, Естония, Франция, Германия, Гърция, Унгария, Исландия, Ирландия, Италия, Латвия, Литва, Люксембург, Нидерландия, Норвегия, Полша, Румъния, Словакия, Словения, Испания, Швейцария, Обединеното кралство
[8] Обхват на ACEA
[9] Извън Европа
[10] През първата половина на 2025 г. продажбите на LCV на Renault спадат с 29,9% спрямо първата половина на 2024 г.
[11] Обхват: EV, HEV и PHEV леки автомобили в Европа. Предварителни данни към края на септември 2025 г., базирани на следните европейски пазари: Австрия, Белгия, Хърватия, Чехия, Дания, Естония, Франция, Германия, Гърция, Унгария, Исландия, Ирландия, Италия, Латвия, Литва, Люксембург, Нидерландия, Норвегия, Полша, Румъния, Словакия, Словения, Испания, Швейцария, Обединеното кралство
[12] За да анализира промяната в консолидираните приходи при постоянни валутни курсове, Renault Group преизчислява приходите за текущия период, като прилага средните валутни курсове от предходния период.
[13] PC + LCV: Леки автомобили + Лекотоварни превозни средства
[14] Четириколките не са обобщени в общите продажби
Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.