2024-10-07 06:00прессъобщение

90% НАМАЛЯВАНЕ НА ЕМИСИИТЕ CO2 екв.: ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО, ПРЕВЪРНАЛО СЕ В РЕАЛНОСТ С RENAULT EMBLEME

R-DAM_1599658_Embleme

  • Концептът Renault Emblème отразява визията на компанията за автомобил, отговарящ на предизвикателството за намаляване на въглеродните емисии.
  • В отговор на сериозно инженерно и иновационно предизвикателство, тази концепция показва как производството на автомобили дава възможност на компания като Renault Group да постигне нулеви нетни въглеродни емисии[1] до 2040 г. в Европа и до 2050 г. в световен мащаб.
  • Renault Emblème е разработено за максимална декарбонизация през целия си жизнен цикъл. Това е семеен автомобил, предназначен да намалява емисиите на CO2 екв. от началото до края на експлоатационния си живот с 90% в сравнение с еквивалентен автомобил днес.
  • Елегантни, обтекаеми линии, които символизират дизайн, предназначен за оптимизиране на аеродинамиката и максимална ефективност.
  • Renault Emblème се задвижва от изцяло електрически силов агрегат, захранван от двойна мощност, проектиран да намали въглеродните емисии, без да прави компромис с функционалността. Той се състои от 40 кВтч батерия за ежедневна употреба с водородна горивна клетка за по-дълги пътувания.
  • Emblème е с дължина 4,80 метра, потвърждавайки амбицията на Renault да продължи иновациите в C сегмента и нагоре.
  • Emblème ще бъде показано на щанда на Renault на Автомобилен салон Париж 2024 г. В близко бъдеще Ampere ще представи цялостно тази концепция, показвайки технологичния напредък, който прави възможно това ниво на декарбонизация.

Революционен подход към декарбонизацията в съответствие с плана Renaulution

Декарбонизацията на мобилността е ключова цел в борбата срещу изменението на климата. За автомобилна компания като Renault Group тя включва справяне с редица предизвикателства, свързани с индустрията, енергията, технологиите, доставките, скоростта и т.н. За да постигне нулеви нетни въглеродни емисии до 2040 г. в Европа и до 2050 г. в световен мащаб, в съответствие с целите си, компанията трябва да революционизира начина, по който проектира и произвежда своите превозни средства.

Този подход намира израз в Renault Emblème, изложено на щанда на марката на Автомобилен салон Париж 2024  от 14 до 20 октомври. Тази визия за семеен автомобил е лаборатория, представяща иновациите, разработени от Renault, Ampere и техните партньори, за да отговорят на тези изисквания.

Основното предизвикателство пред този забележителен проект се крие в степента, в която декарбонизацията е увеличена през целия жизнен цикъл на превозното средство, от създаването до края. Следвайки концепцията Scenic Vision H2-Tech от 2022 г., Renault Emblème прави  още една стъпка напред, като намалява емисиите на парникови газове (CO2 екв.) с 90% в сравнение с еквивалентен съвременен автомобил; за да произвежда само 5 тона CO2  екв. за целия жизнен цикъл (вж. раздела методология в края на пресинформацията).

За да се постигне това, проектът изследва множество интелигентни, надеждни и жизнеспособни комбинации: рециклирани материали с нисък въглероден отпечатък, естествени материали, производствени процеси, разчитащи изцяло на възобновяема енергия, общо прилагане на повторно използвани части и кръгов подход и т.н. Същото важи и за техническия избор, включително силовия агрегат.

Ефективността е в основата на новия дизайн на Renault

Renault Emblème символизира нов цялостен подход към дизайна на автомобилите. Екстериорният му дизайн съчетава спортен дух, елегантност и емоция чрез чувствени извивки и графични, технични линии, създавайки обект на желанието. Дизайнът е резултат и от прецизната оптимизация на аеродинамиката, предназначена за ефективност чрез по-устойчив подход, без да се прави компромис с естетиката. При Renault Emblème например външните огледала за обратно виждане се заменят с две камери, вградени в арките на колелата, като чистачките на предното стъкло се скриват под капака и електронно заключваните дръжки се скриват в каросерията. Две ребра на предния капак и два въздухозаборника на бронята насочват въздушния поток към предното стъкло и зад колелата съответно. Джантите са цял диск, за да се насочи въздушния поток по протежение на каросерията. Вдъхновеният от F1 дизайн с плоско дъно е подобрен от активен дифузьор, който се накланя надолу и назад, за да балансира въздушния поток и да сведе до минимум аеродинамичното съпротивление.

Дизайнът е прецизно настроен с помощта на цифрова технология за дублиране и най-съвременно оборудване за цифрова симулация, предоставено от екипа на BWT Alpine F1, като част от ползотворното сътрудничество между Renault и Ampère. Обединявайки своя опит, те успяват да оптимизират пасивната и активната аеродинамика за ефективно проникване във въздуха. Renault Emblème има много добър коефицинет Cx от 0,25.

Елегантността не прави компромис с ефективността

Изявените извивки и комби силуетът на Renault Emblème са подчертани от двуцветния ефект на зелената боя на каросерия, заради който цветът изглежда различен в зависимост от зрителния ъгъл. Автомобилът е елегантна комбинация от комби с голямо междуосие от 2,90 метра, купе с умерена височина от 1,52 метра и обтекаема линия на покрива.

Автомобилът е дълъг 4,80 метра, което го прави идеален за комфортно семейно пътешествие с пътници и багаж. Той също така символизира амбицията на Renault да продължи да прави нововъведения в C сегмента и нагоре, в съответствие със своята стратегия, базирана на стойността. Изследвайки нови пътища в дизайна, вдъхновени от емблематичното лого на Renault, светлинният подпис е едновременно високотехнологичен и лесно разпознаваем.

Масата на автомобила, частично свързана с неговия размер, влияе върху емисиите на CO2 екв. на няколко нива: при извличането на материалите, по време на производството и транспорта, по време на употреба (въздействие върху консумацията на енергия) и при рециклирането на автомобила. Като част от своя подход към екодизайн, дизайнерите и инженерите са преследвали всеки излишен килограм, с цел да достигнат маса от 1750 кг, включително батерията. В резултат Renault Emblème тежи по-малко от повечето хибридни SUV или електрически превозни средства с подобен размер.

Силов агрегат, съчетаващ гъвкавост и ниски въглеродни показатели

Renault Emblème разполага с електрически силов агрегат с двойна мощност, захранван по два начина: от „конвенционална“ акумулаторна батерия, достатъчна за ежедневна употреба, и от водородна горивна клетка за по-дълги пътувания. Базиран на платформата AmpR Medium, архитектурата със задно предаване помества различните компоненти на силовия агрегат (електрически мотор, батерия, горивна клетка и резервоар за водород), като същевременно поддържа нисък център на тежестта и идеално разпределение на масата, за да насърчи производителността и ефективността.

Електрическият мотор с навит ротор и мощност 160 кВт не използва редкоземни елементи. Той се захранва от малка NMC батерия (40 кВтч), която е по-лека, по-евтина, по-компактна и по-екологична от тази на семеен електрически автомобил с дълъг пробег. Пробегът е няколкостотин километра, повече от достатъчно за ежедневни пътувания. Горивната клетка PEMFC с мощност 30 кВтч работи с водород с ниско съдържание на въглерод чрез резервоар 2,8 кг, осигурявайки необходимата мощност за дълги пътувания, с максимална ефективност от около 60%.

Тази конфигурация постига максимална гъвкавост за този тип автомобил, който е в състояние да измине разстояние до 1000 км толкова бързо, колкото и превозно средство с двигател с вътрешно горене: Без зареждане, а само с две спирки за зареждане с водород - по-малко от пет минути всеки път - за пробег от 350 км. При типично пътуване между Париж и Марсилия, 75% от електроенергията, консумирана от автомобила, се произвежда от горивната клетка, без никакви други емисии освен вода.

Иновативен метод на работа

С оглед на амбициозните цели за декарбонизация, концептът Emblème изисква нови методи на работа. Не по-малко от 20 партньори, всички експерти в собствените си области, работят по проекта с Renault и Ampere. Всеки от тях е допринесъл със собствена технология или експертен опит за намаляване на емисиите на CO2 екв. с 90% през целия жизнен цикъл на автомобила.

Този колективен хоризонтален подход насърчава иновациите без бариери в Групата, между нейните марки, дружества, партньори и доставчици. Подходът в този проект позволява впрягане на изключително технологично разнообразие и сложност за постигане на високи цели за декарбонизация. Демонстрационният автомобил Emblème още веднъж показва, че Renault Group е в челните редици на иновациите, движи напредъка в мобилността и автомобилната индустрия, като прави цялата си екосистема част от процеса.

Ampere ще представи цялостно този автомобил в края на октомври.

Методология, основана на анализ на жизнения цикъл на автомобила

Анализът на жизнения цикъл (LCA) е научен метод за количествено определяне на въздействието на автомобила върху околната среда от създаването до края. Той отчита добива на материали и производството на компоненти, както и монтажа, транспорта, използването, поддръжката и рециклирането на превозни средства. Това е глобален, стандартизиран инструмент с множество критерии, използван от Renault Group. Една от основните му употреби е да изчисли потенциала за глобално затопляне, свързан с емисиите на парникови газове, измерени в еквивалент на CO2 (CO2 екв.) на продадено превозно средство. Renault Group изчислява действителното потребление на своите превозни средства в рамките на 200 000 км. Renault Group и Ampere подкрепят също предложението на френската автомобилна индустрия за измерване на въздействието на целия жизнен цикъл на автомобила.

За Megane E-Tech electric общите емисии, базирани на анализа на жизнения цикъл, възлизат на 24 тона CO2 екв. Това на практика е половината в сравнение с еквивалентен модел, работещ с изкопаеми горива (49 тона CO2 екв. при Captur с бензинов двигател). С други думи, електрическата мобилност е по-ефективна по отношение на емисиите на CO2 екв. Целта на проекта Emblème е 5 тона СО2 екв. за целия му жизнен цикъл, т.е. намаление от около 90%.


[1] Нетните нулеви въглеродни емисии се постигат главно чрез намаляване на емисиите на парникови газове с 90%, последвано от прилагането на компенсиращи мерки



за Renault

Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.


контакти

Стефания Василева
ПР Мениджър
Стефания Василева