Петдесет години след първата си победа на Monte-Carlo Rally през 1971 г., Alpine се завръща в най-вълнуващото състезание в календара на WRC. Въпреки сложните и непредсказуеми условия, петте екипа с Alpine A110 стигнаха до финала и доминираха в категориите R-GT и “Две задвижващи колела”.
След победоносната си поява на световната рали сцена миналия месец на ACI Rally Monza, този уикенд Alpine отново се включва в моторните спортове.
Известно със своите нетипични условия, които могат да включват дъжд, сняг, лед и мъгла в рамките на един и същи специален етап, Monte-Carlo Rally остава едно от най-престижните събития в международния календар.
Ужасяващи за повечето, предизвикателствата на ралито позволяват на Alpine да се превърне в легенда: първо с победа в категорията на Жак Ферет и Alpine A108 през 1964 г., след това успехът на Ове Андерсон и Alpine A110 1600S през 1971 г. и накрая троен подиум за Alpine A110 1800 в началото на WRC шампионата през 1973г.
Въпреки, че маршрута трябваше да се съобрази с вечерния час в страната и ралито беше проведено без публика, 89-тото Monte-Carlo Rally изпълни всички свои обещания, като предложи на участниците пълния набор от възможни капани на 110-годишнината от събитието.
Стартирайки зад няколко десетки участници със задвижване на четирите колела, автомобилите Alpine A110 Rally на Емануел Гигу, Рафаел Астие, Седрик Робер, Пиер Рагес и Филип Бафон бързо се натъкнаха на пътища, които бяха по-трудни от всякога.
Игнорирайки условията, автомобилите Alpine A110 Rally поведоха в категорията “Две задвижващи колела” след първите два кални етапа в четвъртък, преди да разгърнат напълно потенциала си през мокрия петък и снежната и ледена събота.
Специалните етапи в неделя се оказаха все по-сложни, но и петте екипажа избегнаха клопките на маршрута и финишираха в Монако благодарение на впечатляващите качества на модела, проектиран и разработен от Signatech Automobiles.
В първото си Monte-Carlo Rally, Емануел Гигу доведе Alpine A110 Rally до победа в категориите R-GT и “Две задвижващи колела”, като завърши на 22-ро място в общото класиране. Лидер в категорията R-GT от SS2, французинът финишира преди FIA R-GT шампиона от 2018 г. Рафаел Астие и Седрик Робер. Въпреки липсата на опит в сравнение със своите колеги, Пиер Рагес и Филип Бафон завършиха в топ 50.
Благодарение на тези впечатляващи изпълнения, Alpine може достойно да отпразнува 50-годишнината от първата си победа в Монте Карло през 1971 г. Както и в миналото, Alpine демонстрира изключителна надеждност, довеждайки до финиша всичките пет стартирали с Alpine A110 екипажи.
Основана през 1955 г. от Жан Ределе, марката Alpine се утвърждава през годините със своите спортни автомобили във френски стил. През 2018 г. марката представя новия A110, спортен автомобил, който е верен на вечните принципи на Alpine за компактност, лекота, пъргавина и удоволствие от шофирането. През 2021 г. е създадено бизнес звено Alpine, за да се превърне в специализирана марка за иновативни, автентични и ексклузивни спортни автомобили на Renault Group, като се възползва от наследството и опита на своята историческа фабрика в Диеп и инженерния опит на Alpine Racing и екипите на Alpine Cars.