Alpine обявява плановете си за дългосрочно развитие като марката на Groupe Renault, посветена на иновативните, автентични и ексклузивни спортни автомобили.
Настоящите дейности на Alpine Сars, Renault Sport Cars и Renault Sport Racing ще бъдат обединени в една структура под марката Alpine. Alpine ще обедини авторитета на една автентична марка, специализирано производство, инженерно майсторство и значителното медийно отразяване в рамките на Формула 1. Заедно те поставят основите за създаване на пазарна стойност по отношение на Alpine и издигането на марката на ново, по-високо ниво.
Новосъздаденото подразделение Alpine ще бъде автомобилна марка от „ново поколение“ за взискателните и страстни първи последователи.
НАСТОЯЩИ ПРЕДИМСТВА И НОВИ СИНЕРГИИ ЗА НОВИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА
Alpine е олицетворение на френския автомобилен спорт, надграждайки забележителни победи през цялата си история. Това е марка с наследство и родословие. Alpine е също така завод с висококвалифицирани специалисти, произвеждащи A110 в Диеп.
Renault Sport Cars се състои от екип от 300 души, майстори в разработването на спортни автомобили. Те предоставят на Groupe Renault емблематични продукти като R5 Turbo, Clio V6, Megane RS Trophy и новия Alpine A110.
Renault Sport Racing, със своя едноименен отбор F1, обединява 1200 души, които разработват изключително сложните автомобилни системи за моторните спортове заедно с едни от най-добрите специалисти по аеродинамика, механици и инженери на силови агрегати. F1 е също така огромна маркетингова платформа с половин милиард фенове по цял свят, предоставяща уникална възможност за усъвършенстване на брандинга на Alpine в глобален мащаб.
Alpine използва също мащаба и възможностите на Groupe Renault и Алианса RNM, включително технологиите, свързани с платформата за електрически автомобили на Алианса, глобален производствен отпечатък, мощно покупателно звено, осигуряващо оптимална разходна конкурентоспособност, глобална дистрибуторска мрежа и финансовите услуги на RCi. Ясната цел е постигане на рентабилност през 2025 г., включително инвестициите в моторните спортове.
МЕЧТАНИЯТ „ГАРАЖ“ ЗА 100% ЕЛЕКТРИЧЕСКИ АВТОМОБИЛИ НА ALPINE
Новата организационна структура, засилването на синергиите с Groupe Renault и Алианса и сътрудничеството с избрани партньори ще бъдат от съществено значение в подкрепа на продуктовия план на Alpine:
- 100% електрически спортен хечбек от сегмент В, базиран на платформата CMF-B EV на Алианса
- 100% електрически спортен кросоувър от сегмент С, базиран на платформата CMF-EV на Алианса
- 100% електрически аналог на A110, разработен с Lotus
Като част от развитието на бизнес звеното Alpine, Groupe Renault и Lotus Group подписаха меморандум за разбирателство, за да проучат редица области на сътрудничество, включително съвместната разработка на електрически спортен автомобил. Екипите на Alpine и Lotus ще проведат цялостно проучване на възможностите за съвместно конструиране, проектиране и разработка на електрически спортен автомобил чрез впрягане на ресурсите, експертния опит и съоръженията на съответните дружества във Франция и Великобритания.
Alpine ще бъде начело на иновациите на Groupe Renault, независимо дали става въпрос за технологии, дистрибуция, клиентско преживяване или която и да е друга област, която носи стойност за марката и нейните клиенти. Така следващото поколение продукти на Alpine ще използва най-новите иновации на Groupe Renault и ще се възползва от технологиите и експертния опит във F1: ефективно управление на енергията, системи за безопасност и решения за свързаност, извлечени от високите резултати на F1 в анализа и обработката на данни, които ще дадат значително конкурентно предимство на продуктите Alpine.
„Новото дружество Alpine взема три марки с отделни активи и области на експертен опит, за да ги превърне в пълноценен бизнес. Майсторската изработка от нашия завод в Диеп, инженерното майсторство на нашите екипи от Формула 1 и Renault Sport ще се откроява в нашата пълна с технологии 100% електрическа гама, пренасяйки красивото име Alpine в бъдещето. Ще бъдем на пистите и по пътищата, автентични и високотехнологични, предизвикателни и страстни.“, Лоран Роси, главен изпълнителен директор Alpine
ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА СЪСТЕЗАТЕЛНИЯ ДУХ
Alpine и Renault имат дълга състезателна история с успехи в различни категории, било то във Формула 1, ралита или състезания по издръжливост. Състезанието ще остане в основата на амбициозните планове на Alpine, като Формула 1 е в основата на стратегията на марката за моторните спортове.
От 2021 г. отборът Alpine F1 ще се състезава срещу едни от най-престижните имена в автомобилната индустрия и ще влезе в изключително ексклузивния клуб на пълноценните заводски отбори.
„Изграждането на мощна и специфична идентичност във Формула 1, както и във цялата програма за моторните спортове на Alpine, е изявление и възможност. С моторните спортове в основата на нашия процес графичната идентичност е ключова. Представените днес цветове са първата проява на новата идентичност на отбора Alpine F1. Някои от структурните графични елементи ще останат в състезателните цветове и облекло, докато други ще бъдат променени. Уголемената емблема Alpine в трицветна графична система е първият ясен символ на идентичността на марката в моторните спортове. Синьо, бяло и червено се свързват с цветовете на френското и английското знаме, което е много важно за нас. Тепърва предстоят многобройни вариации на всички активи в моторните спортове.“, Антони Вилен, директор дизайн Alpine
МАРКА, РОДЕНА ОТ СЪСТЕЗАНИЕТО ЗА СЪСТЕЗАНИЕ
Alpine е основана през 1955 г. от Жан Ределе, млад мъж, страстен любител на състезанията. Той именува компанията си на любимата си площадка за състезания: Алпите.
Когато първият автомобил A110 е представен през 1962 г., компанията започва устремно развитие. Дотогава Alpine и Renault са близки сътрудници, като автомобилите Alpine се продават и обслужват от дилърствата на Renault. До началото на 70-те години на миналия век Alpine е основна сила в първокласните рали състезания. През 1971 г. Alpine заема трите места на подиума на световноизвестното Рали Монте Карло за първи път, а след това отново през 1973 г. По-късно същата година компанията печели титлата за конструкторите на Световния рали шампионат.
В същото време продажбите на шосейни автомобили Alpine нарастват. Alpine изгражда специален завод в Диеп през 1969 г. - същото място, където днес се произвежда изцяло новия A110 - и през 1971 г. A310 влиза в производство. Две години по-късно Alpine е придобита от Groupe Renault.
Alpine постига най-известния си триумф в моторните спортове през 1978 г.; цялостна победа в 24-те часа на Льо Ман. Заводът продължава да лансира нови и иновативни шосейни автомобили през 70-те и 80-те години на миналия век, включително A310 V6 и GTA. Производството на Alpine бива преустановено през 1995 г.
Основана през 1955 г. от Жан Ределе, марката Alpine се утвърждава през годините със своите спортни автомобили във френски стил. През 2018 г. марката представя новия A110, спортен автомобил, който е верен на вечните принципи на Alpine за компактност, лекота, пъргавина и удоволствие от шофирането. През 2021 г. е създадено бизнес звено Alpine, за да се превърне в специализирана марка за иновативни, автентични и ексклузивни спортни автомобили на Renault Group, като се възползва от наследството и опита на своята историческа фабрика в Диеп и инженерния опит на Alpine Racing и екипите на Alpine Cars.