За Symbioz марката представя нов бензинов двигател mild hybrid със 140 к.с.
Висока оценка на клиентите за технологията full hybrid E-Tech на Renault
Черпейки от своя опит в електрическите превозни средства, Renault разработи иновативния силов агрегат full hybrid E-Tech през 2021 г. Подадени са над 150 патента за тази технология, която се възползва от експертния опит на Renault във Формула 1 и по-специално във възстановяването и регенерирането на енергия. Тя вече отговаря на високите стандарти за производителност и ефективност при много модели от гамата, от Clio до Rafale.
Renault има продадени над 750 000 превозни средства, оборудвани със силов агрегат full hybrid E-Tech от лансирането му през 2021 г. Към момента марката е на второ място по продажби на хибридни автомобили (HEV) в Европа, увеличавайки техния дял в микса от продажби със 7,8% през първото тримесечие на 2025 г. в сравнение със същия период на 2024 г. Тази тенденция подчертава нарастващия интерес на клиентите към хибридната технология като решение за енергийния и икономическия преход. За клиентите, които все още не са готови да преминат към електрически автомобил, силовите агрегати full hybrid E-Tech предоставят всички ползи на електрическите мотори: безшумно стартиране, изцяло електрическо задвижване при ниски скорости в града и околностите му, както и презареждане на батерията при забавяне и спиране за още по-добра управляемост.
Повече мощност и производителност на full hybrid за Captur и Symbioz
Както при предишното поколение, серийно-паралелната хибридна архитектура на този нов силов агрегат комбинира два електрически мотора (36 кВт електромотор и 15 кВт високоволтов стартер генератор) с 1,8-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 80 кВт или 109 к.с. (69 кВт и 94 к.с. за предишния двигател), съчетани с нова интелигентна скоростна кутия с палцови муфи, без съединител, с различни режими и батерия с капацитет 1,4 кВтч. Скоростната кутия с палцови муфи осигурява бърза и прецизна смяна на предавките с минимална загуба на мощност. Тя е също така по-проста от гледна точка на механиката, което я прави по-надеждна.
Запазена управляемост
Индиректното впръскване от предишното поколение е заменено от нова система за директно впръскване. В резултат на това впръскването на горивото е по-прецизно, а изпаряването му е оптимизирано при налягане от 350 бара за по-голяма точност и ефективност при горенето. Това подобрява производителността на двигателя, намалява емисиите и допринася за по-нисък разход на гориво.
Въртящият момент е с 25% по-висок (172 Нм само за двигателя с вътрешно горене, т.е. +22 Нм) в сравнение с предишната версия. Това означава, че максималният въртящ момент е наличен при по-ниски обороти (около 2000 об./мин.) за увеличена производителност и и по-бързи реакции особено по време на ускорение или при набиране на скорост по високоскоростни пътища. Следователно ускорението е по-динамично. Captur сега ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,9 секунди в сравнение с 10,6 секунди за предишната версия, осигурявайки по-бързи реакции за по-пъргаво шофиране. Symbioz също така подобрява времето си за ускорение от 0 до 100 км/ч: 9.1 секунди спрямо 10,6 секунди за предходната версия.
Нова батерия с по-голям капацитет от 1,4 кВтч
Новият хибриден силов агрегат е оборудван с батерия с капацитет 1,4 кВтч (230 V) в сравнение с 1,2 кВтч за предишната версия. Увеличеният капацитет на батерията увеличава пробега на автомобила в електрически режим, оптимизирайки разхода на гориво и осигурявайки по-голяма гъвкавост за водачите при пътувания в града или на кратки разстояния.
По-ниски разход на гориво и СО2 емисии
Разходът на гориво е оптимизиран чрез функцията за рекуперация на спирачната енергия в съчетание с големия капацитет на самозареждане на батерията от 1,4 кВтч (230 V) и ефективността на системата E-Tech.
Новият силов агрегат full hybrid E-Tech под капака на Captur и Symbioz изразходва само 4,4 л/100 км в сравнение с 4,7 л за предишната версия. Тази оптимизирана система осигурява икономия на гориво до 40%, като същевременно намалява емисиите на CO2 до едва 98 г/км и за двата автомобила.
Плавна смяна на предавките
Трансмисията с палцови муфи е запазена: тя заменя както зъбното колело, така и синхронизиращия пръстен в системата без съединител с по-малко триещи се части за високи нива на ефективност. След това скоростната кутия е фино настроена за по-бърза и по-плавна смяна на предавките. В резултат на това превключването е по-тихо и по-отзивчиво, намалявайки вибрациите и шума от двигателя за увеличен комфорт на водача. Допълнително, въвеждането на нов електронен скоростен лост (e-shifter) осигурява по-голяма прецизност и оптимизирана ергономичност.
Увеличен капацитет за теглене
Новият силов агрегат full hybrid E-Tech със 160 к.с. също така увеличава и капацитета за теглене на автомобила от 750 кг на 1000 кг. Това осигурява по-голяма гъвкавост за водачите, теглещи ремарке или каравана.
Разширена гама силови агрегати за Symbioz
Renault добавя два нови силови агрегата към гамата на Symbioz, за да отговори на пълния спектър от нужди на клиентите. Новите силови агрегати са ефективни, отзивчиви и напълно отговарят на новите екологични стандарти.
Със силовия агрегат mild hybrid, 140 к.с., 12V, Symbioz има максимален въртящ момент от 260 Нм, наличен между 1750 и 3500 об./мин., и разход на гориво при комбиниран цикъл от само 5,9 л/100 км, с емисии на CO2, започващи от 134 г/км.
Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.