2025-09-18 07:00прессъобщение

LE DÉFILÉ RENAULT ® THE CARWALK: НОВ ФЛАГМАН НА ШАНЗ-ЕЛИЗЕ, ПОСВЕТЕН НА АВТОМОБИЛНАТА ПОП КУЛТУРА

LE DÉFILÉ RENAULT

  • След три години на обновление Renault се завръща триумфално на Шанз-Елизе с le défilé renault ® the carwalk, флагман от ново поколение.
  • Renault отново преоткрива това емблематично място като му придава дързък архитектурен дизайн : централна спираловидна, овална и органична структура, вдъхновена от пътя - полето за изява на Renault.
  • Повече от просто място за посещение, le défilé renault ® the carwalk е преживяване: уникален културен център с шоурум, бутик и ресторант, както и програма от специални събития, които да изненадват, вдъхновяват и свързват хората. 
  • Това архитектурно творение е проектирано от международно известния френски архитект Франклин Аззи. Целта е да се създаде уникално, поглъщащо сетивно преживяване, достъпно за всички посетители.
  • С този нов флагман Renault потвърждава ролята си в индустрията и културата на Шанз-Елизе, в нация, отворена към света. 
  • Le défile renault ® the carwalk отваря врати през септември с MAISON4, pop-up магазин, посветен на света на Renault 4 E-Tech Electric – съвременен прочит на емблематичния модел, лансиран през 1961 г. 

Le défilé renault ® the carwalk преоткрива Шанз-Елизе

Откриването на le défilé renault ® the carwalk е следващата стъпка в обновяването на марката, отразявайки амбицията ѝ да „пренапише градската и културна история на Renault на Шанз-Елизе“. За разлика от конкурентите си, Renault решава да остане на най-красивия булевард в света, отваряйки център, посветен на мобилността и поп културата. Този решаващ избор подчертава амбициите на Renault да се позиционира в сърцето на една нация, отворена към света, и да се справи с големите промени, преживявани от автомобилната индустрия днес.

Това ново място илюстрира визията на Renault за бъдещето на автомобилите : потапящо преживяване, носещо спомени, проекти, споделяне и възхищение. Този преоткрит флагман се стреми да покаже иновациите и дизайна в емблематично, но приятелско пространство. Сградата е историческа забележителност, тъй като именно тук през 1910 г. Луи Рено става първият производител на автомобили, който отваря шоурум на Шанз-Елизе.

Със своята смела архитектура мястото отразява съвременното излъчване на марката през годините. Renault винаги е присъствало на булевард Шанз-Елизе 53, разработвайки концепции, които живеят в колективната памет: Renault Pub от 60-те години и Atelier Renault в началото на XXI-ви век. Тези знаменити места са допринесли за превръщането на Шанз-Елизе в най-красивия булевард в света.

След три години работа тази емблематична витрина се преражда с нова идентичност като център, посветен на автомобилната поп култура.

Le défilé renault ® the carwalk олицетворява трансформацията на Renault. Разположен в сърцето на най-красивия булевард в света, той е проектиран да бъде хибриден и иновативен, отворен за всички. Това е сцена, на която вселената на марката оживява: напълно обновената продуктова гама през последните четири години, както и богатото ѝ автомобилно наследство. Това отразява също нашата амбиция да върнем Renault в сърцата на хората, като предлагаме физически, „човешки“ и емоционални преживявания, кореспондиращи с нашите автомобили, предназначени за живота. Замислено едновременно като шоурум и истинско жизнено пространство – с ресторант, бутик и програма за културни събития – le défilé renault ® the carwalk поставя откривателството и удоволствието в основата на клиентското изживяване."

  Фабрис Камболив, главен изпълнителен директор на марката Renault и главен директор по растежа на Renault Group

 

Модерен, многостранен център, който вдъхва живот на автомобилната поп култура

Много повече от просто шоурум, le défilé renault ® the carwalk е съвременно място, покриващо площ от над 2260 м2 по средата на Шанз-Елизе, проектирано като лаборатория за решенията за мобилност на утрешния ден. Плавните линии на дизайна допринасят за приятелска атмосфера, насърчавайки посетителите да се разхождат и наслаждават на различните зони: отворена централна зона, бутик за рекламни продукти The Originals store, кафене с тераса и спираловидна рампа, представяща настоящите автомобили в гамата, както и емблематични модели и концептуални разработки.

Наречена „carwalk“ – асоциация с „catwalk“ от света на висшата мода – спираловидна рампа е разположена в центъра на сградата за вдъхновяващо въздействие. Наподобяваща безкраен криволичещ път, дълъг 170 м, тя е също алегория на магистрала, подсказвайки полето за изява на марката Renault. С наклон под 4% рампата е достъпна за всички, включително за хора с ограничена подвижност, поставяйки посетителя в центъра на действието.

Особено внимание се отделя и на дизайна на логото на Renault. Окачени на горния етаж с изглед към Шанз-Елизе, два огромни стоманени диаманта се движат бавно през пространството, като се събират на всеки час. С тази впечатляваща експозиция марката вдъхва нов живот на визуалната си идентичност, като играе с формата на логото си чак до архитектурните детайли. Този подход присъства и в стенните панели, които съдържат геометрични диамантени форми, символично и визуално красиво съчетани с логото.

Нашата амбиция е да вдъхновим истинска, споделена емоция. Renault винаги е било лайфстайл марка с място в колективната ни памет. С le défile renault® the carwalk ние разработихме истинско обединяващо преживяване, вярно на нашата история и насочено към бъдещето.“ 

Арно Белони, глобален главен маркетинг директор

Изключителна архитектура от Франклин Аззи

Избран измежду четири международно признати архитектурни фирми, Франклин Аззи разработва амбициозна визия, отразяваща ДНК-то на Renault.

Защитавайки идеята за „глобална архитектура“, Франклин Аззи има опит в мащабни проекти, обхващащи всички аспекти – от архитектурата до интериорния дизайн. За този проект подходът му е уникален: минималистичен екстериор – чисти линии с голяма стъклена фасада от 185 м² и без визуални бариери – и радикален интериор, организиран около спираловидната рампа. Силно архитектурно решение, което придава на мястото индивидуалност.

От самото начало Франклин Аззи иска да създаде писта в центъра на le défilé renault ® the carwalk, като се възползва от уникалния пространствен потенциал на обекта. Подчертавайки високите, флуидни обеми, Аззи създава изчистен, опростен интериор, който изтъква впечатляващите детайли на архитектурата. Черпейки вдъхновение от музеи и художествени центрове, той се стреми да създаде сграда с уникален архитектурен стил. Намира и други източници на вдъхновение в дизайна на архитекти, оставили своя отпечатък върху автомобилната история.

От рамката, която поддържа рампата, включваща сложни гипсови отливки, до дъбовата облицовка и опънатите елементи, с които рампата е окачена на свода, всеки компонент е част от това уникално място, създадено да служи на светлината, движението и сетивното преживяване. В le défilé renault ® the carwalk Франклин Аззи е създал архитектурно творение, едновременно елегантно и фино.

„Исках Шанз-Елизе 53 да бъде рационално и прагматично като архитектура и същевременно да предоставя емоционално и поглъщащо преживяване. Важно и незабравимо клиентско откривателство, дестинация, емблематичен адрес."  

Франклин Аззи, Архитектурно бюро на Франклин Аззи

Персонализирана витрина, достъпна за всички

Първокласни, елегантни и екологични материали

Френският финес е в центъра на концепцията. Качество, отразено в архитектурата, завършващите елементи и материите. Сдържаната елегантност на материалите (светъл дъб, кварцов бетон, гипс, оформен директно върху рампата, метални конструкции от сива стомана и т.н.) създават изтънчен, високотехнологичен завършек. Окачената рампа с гипсово покритие е чудо на майсторството, ръчно изработена от екипа специалисти по гипсови орнаменти, докато дървените стенни панели напомнят известното лого с диаманти на Renault.

Прилагайки екологичен подход, осветлението е минимално, деликатно подчертаващо без да пресилва вътрешната архитектура. По този начин Renault потвърждава статута си на последния производител на автомобили на Шанз-Елизе, с архитектурни решения, които са ясни, но никога безцелни. Докато окачената рампа веднага грабва погледа, използването на дърво също е ключова характеристика. Това добавя приятно усещане за топлина, подобрява акустичния комфорт и допринася за баланса между минималистичната естетика и приветливата атмосфера.

Le défilé renault ® the carwalk е проектиран като културен център, отворен за изкуство, мода, музика и литература, с първокласни материали, които са в основата на чистите архитектурни линии и изключителното майсторство. Всички тези фактори го правят част от типичния френски начин на живот, също ключов за идентичността на Renault.

Специално изработените мебели са в тясна връзка с основните материали, използвани в проекта, като прахово боядисан метал, черно тонирано стъкло, дъб, емайлиран вулканичен камък и черна кожа.

Живо, модулно пространство

Le défilé renault ® the carwalk е проектиран да се хареса на всяка аудитория, с редица събития, променящи начина, по който мислим за автомобилите. Накратко, това е живо, отворено пространство, което променя схващането за автомобилен шоурум, въпреки че много исторически модели и концептуални автомобили ще бъдат изложени в него. Проектирано да се променя с времето, мястото е модулна витрина, способно да приема изложби, концерти, прожекции, конференции, семинари и т.н. Рампата, мецанините, откритата централна зона и ВИП зоната „Place des Libertés“ са платформи, готови да бъдат превърнати в сцени, галерии или зони за дискусии, с възможност за настаняване на голяма аудитория.

В съответствие с новите правила за пешеходците и велосипедистите на Шанз-Елизе, откритата тераса ще засили местната идентичност. Renault иска да превърне обекта в популярно място както за туристите, така и за парижаните, като играе роля в трансформацията на Шанз-Елизе и предлага нов подход към градския живот, с културни и социални инициативи.

Звездно присъствие за церемонията по откриването

С вдигането на завесата le défilé renault ® the carwalk представя Renault 4 E-Tech Electric, версия 2025, съвременен прочит на емблематичния автомобил, лансиран през 1961 г. Този автомобил въплъщава шестдесет години трансформации, иновации и смел дизайн. Идеален символ за място, съчетаващо наследство, съвременност и творчество.

С откриването на MAISON4, le défilé renault ® the carwalk чества творчеството във всичките му форми, заедно с ключови културни събития, провеждани в Париж. Всеки ден ще се организират събития и преживявания на тема музика, кино, съвременно изкуство и литература. Програмата е разработена в сътрудничество с редица партньори, включително издателство Gallimard, независимото кино Dulac и магазина за винилови плочи Dizonord.

Посетителите ще могат да танцуват на DJ сетове в четвъртък, да гледат филми в петък или да участват в читателски сесии с автори в неделя.

Ежедневни събития, които създават непрекъснати културни вибрации на Шанз-Елизе.

Le défilé renault® the carwalk ще бъде включен в ексклузивен документален филм, който ще се излъчи по CANAL+ на 7 октомври. Разказвайки историята на най-красивия булевард в света в четири епизода, програмата ще подчертае непрекъснатото присъствие на Renault на Шанз-Елизе от 1910 г. насам, заедно с други водещи производители.



за Renault

Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.


контакти

Стефания Василева
ПР Мениджър
Стефания Василева