• Renault осъществява преориентирането си към пазара на електрифицирани автомобили и укрепва позициите си в Европа. Гамата E-TECH (електрически и хибридни ) съставлява 30% от продажбите на леки автомобили Renault в Европа през 2021 г. (спрямо 17% през 2020 г.).
O В Европа Renault е трета марка на пазара на леки електрически автомобили, а ZOE е вторият най-продаван електрически модел.
O Продажбите на Renault електромобили в Европа представляват 14% от общите продажби при среден дял на пазара от 10%.
O Във Франция Renault е лидер на електрифицирания пазар (електрически и хибридниi).
O Успешната хибридна технология E-TECH поддържа силни търговски резултати.
• Renault прилага политиката си за селективни продажби, благоприятстваща растежа на бизнеса с по-висока стойност:
o През втората половина на 2021 г. миксът на продажби към частни клиенти се повишава с 10 пункта (в сравнение с първото полугодие), достигайки 50%.
o Повторното завладяване на C-сегмента започва успешно с повече от 60 000 поръчки и 42 000 продажби на Renault Arkana в Европа от лансирането на модела през юни. Иновативният задвижващ агрегат E- TECH продължава да надхвърля очакванията на клиентите, представлявайки 56% от микса продажби на модела.
• Renault потвърждава стратегията си като глобална марка:
o Пазарите извън Европа вече представляват 44% от продажбите (+2 пункта спрямо 2020 г.) и се ползват с повишен фокус върху печалбата.
o Renault си възвръща лидерството на европейския пазар на лекотоварни автомобили (15,7% без пикапи) с успешните лансирания на Express Van и Kangoo Van.
o Новото Kangoo Van получава наградата „Международен ван на годината 2022“.
• Renault изгражда солидна и работеща база през 2021 г. и ще се възползва от нея, за да ускори растежа си по отношение на електрификацията и в C-сегмента с две големи лансирания през 2022 г.: на новия Megane E-Tech Electric и новия Austral.
RENAULT ПОТВЪРЖДАВА РЪСТА СИ НА ПАЗАРА НА ЕЛЕКТРИФИЦИРАНИ АВТОМОБИЛИ
Renault потвърждава бързата си електрификация с впечатляващ ръст в обема на електрически и хибридниi модели от 52% в продажбите на леки автомобили в Европа. Гамата E-TECH представлява 30% от продажбите на леки автомобили Renault в Европа през 2021 г. при среден дял на пазара от 26%.
В Европа Renault е на подиума по продажби на електромобили във Франция (първо място), в Италия (второ място) и Германия (трето място).
Лансирано през 2012 г., Renault ZOE запазва силната си позиция на пазара на електромобили с лидерство във Франция и второ място в Европа.
По отношение на микса продажби на хибридниi леки автомобили, Renault продължава силното си представяне: 19% за Clio, 24% за Captur и 56% за Arkana.
ПРИОРИТЕТ ЗА СТОЙНОСТТА
С продължаващото въздействие на COVID-19 пандемията и недостига на компоненти, Renault въвежда политика на селективни продажби. Продажбите в световен мащаб достигат 1 751 089 единици (-6,7% спрямо 2020 г.) и пазарен дял от 4,7% (-0,6 пункта спрямо 2020 г., продажби без Китай и Северна Америка). В Европа Renault достига пазарен дял от 7,1% (-0,7 пункта) с 984 784 бройки.
През 2021 г. Renault въвежда нова стратегия за микс на каналите на продажба и оптимизиране на цените. Миксът от продажби към частни клиенти печели 10 пункта между първото (40%) и второто полугодие (50%) и по-висок нетен приход на автомобил. Renault се фокусира върху положителното развитие на ценовия микс въз основа на стратегията „Стойност над обеми“. Това започва преди свързания с COVID недостиг на компоненти и представлява реална прогресия на ценообразуването. По-високите нетни приходи на автомобил са благодарение на два ценни актива на марката: микса на продажби на технологията E-TECH и микса на високото ниво на оборудване на Arkana - R.S. Line (49% от поръчките в Европа). Комбинираният микс продажби на Intens и R.S. Line достига 86%.
Повторното превземане на C-сегмента също започва успешно благодарение на новото Renault Arkana. От лансирането на модела през юни, поръчките достигат над 60 000 в Европа, включително 56% на E-TECH версии. Продажбите в C-сегмента се увеличават от 22% на 25% от общите продажби на леки автомобили Renault.
RENAULT ПОТВЪРЖДАВА СТРАТЕГИЯТА СИ КАТО ГЛОБАЛНА МАРКА
Пазарите извън Европа представляват 44% от общите продажби на автомобили (+2 пункта спрямо 2020 г.) и се ползват с повишен фокус върху печалбата. Лансирането на новото Renault Duster допринася за успеха на стратегията и регистрира високи продажби: 41 000 в Русия (+31% спрямо 2020 г.), 22 000 в Бразилия (+15% спрямо 2020 г.), 6 200 в Мексико (+55% спрямо 2020 г.) и 9 100 в Колумбия (+34% спрямо 2020 г.).
В Индия новото Renault Kiger бележи успех с 29 000 продадени бройки. Представлявайки 30% от продажбите на Renault, моделът потвърждава стратегията на Renault за повишаване на продажбите за този пазар.
На пазара на лекотоварни автомобили (без пикапи) Renault възстановява европейското си лидерство с множество успешни лансирания. Клиентите могат да избират от обновената гама лекотоварни предложения с новите Trafic, Express Van и Kangoo Van, признат за „Международен ван на годината 2022 г.“.
В Европа пазарният дял на лекотоварни автомобили достига 15,7% (+1 пункт спрямо 2020 г. без пикапи). Renault се класира на първо място в сегмента на компактни ванове и на второ в сегмента на средни/големи ванове. Renault остава безспорен LCV лидер във Франция със 124 700 продажби и пазарен дял от 28,8% с трите си бестселъра: Master, Trafic и Kangoo Van.
Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.