Автомобилната индустрия прави всичко възможно, за да ограничи риска от инциденти. Структурата на автомобилите е преминала през многобройни тестове, а самите автомобили са вече са по-здрави, по-безопасни и могат да ни предупредят за потенциални опасности. Нулев риск обаче не съществува. Възможна е човешка грешка. И какво се случва в случай на злополука?
Renault разработва цялостна програма за безопасност „human first program“, която обхваща процедурите за сигурност преди, по време и след автомобилна катастрофа. Тази програма е в сътрудничество с 600 инженери, експерти по безопасността, продуктови специалисти, LAB и базираната в Renault пожарна бригада. Renault си партнира с пожарникарите заради техния опит и знания, тъй като те са изградени върху най-новите технологични иновации. Което и до днес позволява на Renault да се откроява и да бъде пример за технологична и човечна марка.
13 години сътрудничество с пожарната бригада
Renault обучава пожарникари по целия свят, за да им помогне да спестят време за реакция при сериозен инцидент, както и да намалят броя на жертвите на пътя. Този ангажимент се състои в обучение и коучинг, задача на подполковник Кристоф Ленглос, пълноправен служител в Renault. Подпомогнати от Клер Пти Буланже (трето ниво експерт по безопасност в Renault), те пътуват по света, от Парагвай до Чешката република, за да разпространяват знанията на Renault за безопасността:
Разработка на иновации с пожарникари
Пожарната служба се включва още от етапа на проектиране. Това партньорство ражда няколко иновации:
Това е специален достъп, който позволява водата да бъде излята директно в центъра на батерията (за електромобили и plug-in хибриди) и да бъде изгасена за по-малко от 10 минути, в сравнение с 3 часа.
Този QR код, който ще бъде стандартен за всички автомобили Renault от 2023 г., осигурява незабавен достъп до техническата информация на автомобила (двигател, местоположение на батерията и т.н.). Местоположението на този QR код е стратегически определено и потвърдено от пожарната служба. Така при тяхната намеса могат да бъдат спестени до 15 ценни минути за изваждане.
"SD превключвателят" изключва батерията от електрическата мрежа с високо напрежение. Местоположението му е достъпно без нуждата от специфични инструменти и без да се налага да се измества таза на жертвата от останките на автомобила.
Други иновации, като седалките, са в процес на разработка. „Обмисляме възможна модификация на нашите облегалки на седалките, която ще позволи на пожарникарите да ги сгъват лесно и по този начин да извършват бързо и безопасно изваждане на жертвите на пътнотранспортни произшествия. Това ще доведе до изготвянето на патент.“ Клер Пти Буланже.
Всички тези иновации позволяват на пожарникарите да спестят ценно време по време на „златния час“, първите 60 минути, след които, ако пострадалите не бъдат обгрижени, рискът от оцеляване намалява с 50%. Този прословут "златен час" е постоянната битка на пожарната служба, както и на Renault.
„Бойци с времето: Всяка минута е от значение“, документален филм на братята Ноде
За да подчертаят тази невероятна работа, Renault и Publicis Conseil стартират глобална кампания.
Publicis Conseil се обръща към братята Жул Гидеон Ноде поради тяхната силна чувствителност (режисьори на наградените документални филми от 11 септември 2001 г. в Ню Йорк, атентатите от 13 ноември в Париж и опожаряването на Нотр Дам) , за да направим филма "Бойци с времето - всяка минута е от значение".
В продължение на няколко дни те просляват ежедневните задачи на пожарникарите в пожарната станция Montigny-le-Bretonneux (Ивелин, Франция) и подчертават силното сътрудничество между Renault и крайпътните спасителни екипи.
Бидейки винаги „очаровани от пожарникарите и рисковете, които поемат, за да спасяват животи“, братята Ноде веднага са привлечени от идеята да заснемат ежедневието им и техните интервенции на терен, както и превантивните изследвания, които им позволяват да предвидят инциденти. „Бяхме много ентусиазирани, когато Renault се свърза с нас, за да направим този документален филм. Запознахме се с безмилостното обучение на оказващите първа помощ, за да спечелят тези ценни минути, които липсват при спасяването на жертви на пътнотранспортни произшествия. Бяхме още по-изненадани да научим, че Renault е единственият автомобилен производител в света, който работи с пожарникар за дизайна на своите автомобили. Това е за пример".
Под очите на братята Ноде този филм разкрива задкулисието на малко известно сътрудничество между Renault и пожарната служба и представя основните иновации на френския производител.
Филм: https://www.renault.bg/Human-first/safety.html
Днес Renault споделя напредничавите си знания с всички
Инструментите за обучение ще бъдат представени на платформата #TimeFighters на разположение на всеки пожарникар по света.
Иновациите на групата като достъпа за пожарникари и подвижните облегалки на седалките също се обсъжда да бъдат споделени с всички производители.
Защото когато става въпрос за спасяване на животи, не може да има конкуренция.
Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.