В година на силна продуктова офанзива за Renault, търговските резултати в България подчертават подема на моделната гама. Марката завърши годината с второ място в продажбите на нови автомобили през месец декември.*
Renault с 40% ръст в продажбата на електрифицирани автомобили и лидерство в лекотоварната гама
Renault запазва четвърта позиция на пазара на нови автомобили в страната и бележи ръст от 13,2% в сравнение с предходната година. 4372 са новорегистрираните автомобили от френската марка (M1&N1) през 2024 г., като сред тях има изцяло нови модели, които дебютират пред българска публика.
През 2024 г. Renault предложи безпрецедентна продуктова офанзива с новости в компактния, средния и семейния клас, както и в лекотоварната гама. Подплатени с най-високите европейски отличия – „Автомобил на годината“ и „Международен ван на годината“ за Renault Scenic E-tech electric и Renault Master, моделите на френската марка вече печелят признанието и на българските клиенти.
В компактния клас Renault Clio с близо 20% ръст е вторият най-продаван модел. Функционален и компактен е и Renault Captur с 15% ръст в регистрациите в годината на обновяването си. През 2024 г. моделът стана още по-атрактивен като придоби новия визуален език на марката и бе оборудван с мултимедийната система OpenR Link с вградени Google услуги и хибридно задвижване.
Фокусът на Renault в сегмент C продължава да носи желаните резултати. Renault Austral, Arkana, Megane и Symbioz оформят предложението на Renault в стратегически важния за марката клас. Той обхваща близо 25% от регистрациите от всички автомобили и 40% от леките автомобили на марката. С най-сериозен ръст в него е търсенето на Renault Austral с 37% повече в сравнение с предходната година. 40% от клиентите са предпочели ефективната E-tech full hybrid версия на технологичния SUV с мощност 200 к.с.
Електрическите и електрифицирани автомобили Renault оборудвани с технологията E-tech постигат завидни резултати. E-tech 100% electric, E-tech full hybrid и E-Tech plug-in hybrid моделите демонстрират технологичност, икономичност и ефективност. В резултат на това 40% повече клиенти са предпочели автомобил с електрифицирано задвижване през 2024 г.
Този темп се очаква да нарасне през 2025 г. с лансирането на електрическата икона Renault 5 – коронован за Автомобил на годината в Европа 2025, новото Renault 4 и plug-in hybrid версия на Renault Rafale с 4x4 и 300 к.с.
Марката запазва лидерската си позиция при професионалната гама с Master, Traffic и Kangoo.
При малките ванове Express заема първото място с 679 регистрирани автомобила в годината на спирането си от производство. Заедно с Kangoo, което удвоява продажбите си спрямо 2023 г., съставляват 25% от общите продажби в сегмента.
Renault доминира и в категорията на средните ванове с Master. Отличен с наградата „Международен ван на годината 2025“ Master е далеч пред останалите с над 21% пазарен дял в сегмента. През 2025 г. се очаква електрическата му версия, която предлага комфортен пробег до 460 км.
„Изпратихме една интензивна и интересна година. С гордост представихме в България новото Renault Rafale, вдъхновено от наследството на Renault в авиацията. Продуктовият ни микс се обогати и с Renault Symbioz, включващо най-доброто от технологиите в сегмент C, с електрическия Scenic и новия Master. Добрите продукти подкрепяме с добри ценови условия и качествено обслужване, за да предложим на нашите клиенти автомобили за всички нужди и вид употреба.“, заяви Емил Гърнев, търговски директор на Кеос София.
Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.