2025-04-07 08:30прессъобщение

RENAULT ПОВИШАВА ОСВЕДОМЕНОСТТА НА МЛАДИТЕ ВОДАЧИ ЗА РИСКОВЕТЕ ОТ ПРЕВИШЕНАТА СКОРОСТ

DriveSlow

  • Програмата human first илюстрира ангажимента на Renault към безопасността на всички участници в движението по пътищата по света.
  • 52% от пътните произшествия с фатален край, свързани с превишена скорост, са с участието на лица под 35 години (1). В отговор на това Renault провежда кампания за повишаване на осведомеността, насочена към младите водачи, с подкрепата на Пиер Гасли, пилот на BWT Alpine Formula One® Team.
  • Тази международна кампания стартира на 6 април във Франция и съвпадна с Гран При на Япония.
  • Във Франция Renault предлага и практично решение: функцията „safety car“, която ограничава скоростта на автомобилите Clio до 110 км/ч. Пиер Гасли е посланик и на тази инициатива.

Програмата "human first”: Отстраняване на истинските причини за пътнотранспортните произшествия

Renault разработва множество иновации в областта на безопасността с 360-градусов подход. Програмата се основава на четири стълба: превенция, коригиране, защита и спасяване. Целта е да се предприемат действия преди, по време и след произшествие.

В този контекст през февруари Renault отвори патента за лесен достъп на  пожарникари, позволявайки на всички производители да го използват под свободен лиценз, за да улеснят спасителните операции в случай на произшествия.

Пътните произшествия са водещата причина за смърт сред младите хора по света (1).

Въпреки усилията на производителите на автомобили да намалят броя и тежестта на произшествията, от 2010 г. насам се наблюдава забавяне в намаляването на броя на смъртните случаи по пътищата. Днес 52 % от фаталните произшествия, свързани с превишена скорост, засягат лица на възраст под 35 години (1). В отговор на това Renault се стреми да повиши осведомеността на младите шофьори относно рисковете от шофиране с превишена скорост.

Пилот от Формула 1 повишава осведомеността на младите шофьори по света за рисковете от превишената скорост

Във филма Пиер Гасли, пилот от BWT Alpine Formula One®, влиза в ролята на треньор, който напътства млад шофьор на Renault Clio на пистата за Гран При на Монако. Той споделя съветите и опита си по отношение на скоростта, за да помогне на водача да придобие увереност зад волана, като в същото време подчертава едно важно послание: скоростта принадлежи на пистата, а не на пътя.

Тази глобална кампания стартира на 6 април с първо телевизионно излъчване във Франция по време на Гран При на Япония във Формула 1. Тя се популяризира и в социалните мрежи, за да достигне директно до възрастовата група 18-24 години.

„safety car ": Пакет за ограничаване на скоростта, наличен за Clio

Като бестселър в гамата на Renault, Clio е автомобилът, с който много млади хора се учат да шофират. Renault предлага практично решение за ограничаване на максималната му скорост (2) до 110 км/ч (3) чрез реверсивно устройство за ограничаване на скоростта, достъпно в мрежата на Renault.

Ограничаването на скоростта се постига чрез конфигурация на блока за управление на двигателя, която ограничава настройката на скоростта на автомобила, круиз контрола и ограничителя на скоростта до максимум 110 км/ч по подразбиране.

След като се активира, водачът все още може да настройва круиз контрола или ограничителя на скоростта, но без да превишава 110 км/ч.

Тази операция е обратима и автомобилът може да възвърне първоначалната си конфигурация след ново посещение в мрежата на Renault.

За началото на кампанията услугата се предлага във Франция на цена от 59 евро и обхваща изключително автомобилите от модел Clio, продавани в страната (2).

(1) на платени магистрали, източник: ASFA, период 2019-2023 г.
(2) вж. условията на www.renault.fr/safetycar
(3) максимална разрешена скорост по магистрали по време на двугодишния или тригодишния изпитателен срок след издаването на шофьорска книжка


теми: human first

за Renault

Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.


контакти

Стефания Василева
ПР Мениджър
Стефания Василева