Програмата "human first”: Отстраняване на истинските причини за пътнотранспортните произшествия
Renault разработва множество иновации в областта на безопасността с 360-градусов подход. Програмата се основава на четири стълба: превенция, коригиране, защита и спасяване. Целта е да се предприемат действия преди, по време и след произшествие.
В този контекст през февруари Renault отвори патента за лесен достъп на пожарникари, позволявайки на всички производители да го използват под свободен лиценз, за да улеснят спасителните операции в случай на произшествия.
Пътните произшествия са водещата причина за смърт сред младите хора по света (1).
Въпреки усилията на производителите на автомобили да намалят броя и тежестта на произшествията, от 2010 г. насам се наблюдава забавяне в намаляването на броя на смъртните случаи по пътищата. Днес 52 % от фаталните произшествия, свързани с превишена скорост, засягат лица на възраст под 35 години (1). В отговор на това Renault се стреми да повиши осведомеността на младите шофьори относно рисковете от шофиране с превишена скорост.
Пилот от Формула 1 повишава осведомеността на младите шофьори по света за рисковете от превишената скорост
Във филма Пиер Гасли, пилот от BWT Alpine Formula One®, влиза в ролята на треньор, който напътства млад шофьор на Renault Clio на пистата за Гран При на Монако. Той споделя съветите и опита си по отношение на скоростта, за да помогне на водача да придобие увереност зад волана, като в същото време подчертава едно важно послание: скоростта принадлежи на пистата, а не на пътя.
Тази глобална кампания стартира на 6 април с първо телевизионно излъчване във Франция по време на Гран При на Япония във Формула 1. Тя се популяризира и в социалните мрежи, за да достигне директно до възрастовата група 18-24 години.
„safety car ": Пакет за ограничаване на скоростта, наличен за Clio
Като бестселър в гамата на Renault, Clio е автомобилът, с който много млади хора се учат да шофират. Renault предлага практично решение за ограничаване на максималната му скорост (2) до 110 км/ч (3) чрез реверсивно устройство за ограничаване на скоростта, достъпно в мрежата на Renault.
Ограничаването на скоростта се постига чрез конфигурация на блока за управление на двигателя, която ограничава настройката на скоростта на автомобила, круиз контрола и ограничителя на скоростта до максимум 110 км/ч по подразбиране.
След като се активира, водачът все още може да настройва круиз контрола или ограничителя на скоростта, но без да превишава 110 км/ч.
Тази операция е обратима и автомобилът може да възвърне първоначалната си конфигурация след ново посещение в мрежата на Renault.
За началото на кампанията услугата се предлага във Франция на цена от 59 евро и обхваща изключително автомобилите от модел Clio, продавани в страната (2).
(1) на платени магистрали, източник: ASFA, период 2019-2023 г.
(2) вж. условията на www.renault.fr/safetycar
(3) максимална разрешена скорост по магистрали по време на двугодишния или тригодишния изпитателен срок след издаването на шофьорска книжка
Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.