Александър Малвал е назначен за директор "Дизайн" на марката Renault, считано от 2 януари 2026 г.
Той ще работи под ръководството на Лоренс ван ден Акер, главен дизайнер и член на ръководния екип на Renault Group. Той ще се присъедини към управителния съвет на марката Renault.
„Много се радваме да посрещнем Александър Малвал в нашия дизайнерски екип“, коментира Лоренс ван ден Акер. „Опитът му в големи автомобилни групи, международната му ориентираност и способността му да създава марки, силно ориентирани към дизайна, ще бъдат съществени предимства, които ще изведат Renault на по-високо ниво. Бъдещето на мобилността е вълнуващо и с нетърпение очаквам да работя с Александър за реализирането на нашите амбиции.“
Фабрис Камболив, главен изпълнителен директор на марката Renault и главен директор по растежа на Renault Group, добави: „Пристигането на Александър Малвал бележи нов етап в нашата амбиция: да проектираме „voitures à vivre“, които изразяват напълно стратегическата визия на Renault, съчетавайки емоция, иновации и уникално клиентско преживяване. Неговият международен опит и иновативно мислене ще бъдат ключови фактори за развитието на Renault в Европа и на световната сцена.“
Александър Малвал, на 55 години, е завършил Кралския колеж по изкуствата в Лондон. Започва кариерата си в Renault през 1994 г. в отдела за авангарден дизайн. Там проучва нови концепции като дизайнер на екстериора, преди да се присъедини към Дизайн център Европа на групата Volkswagen в Барселона през 1996 г. Там разработва многобройни проекти за марките Audi и Volkswagen.
През 2001 г. се присъединява към Citroën Creation Center в Париж, след което преминава в Peugeot, преди да поеме ръководството на дизайна на Citroën през 2012 г.
От 2018 г. Александър Малвал е главен изпълнителен директор и дизайн директор на Mercedes-Benz International Design Center Europe в София Антиполис. Това сателитно студио е посветено на авангарден дизайн и проектиране на серийни автомобили Mercedes-Benz, Maybach, Smart и AMG и допринася за обновяването на марките на групата. Там той ръководи както проучвания за бъдещето, така и разработването на концептуални автомобили и няколко производствени модела.
Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.