Заложена универсалност
През 1961 г. Renault 4 прави революция на автомобилния пазар и достига статус на икона. Това е първият семеен автомобил на Renault с монтиран отпред двигател и без трансмисионен тунел, така че да се постигне равен под. Той се превръща в идеалния просторен и функционален автомобил за шофиране в града и провинцията, през делнични и почивни дни, за работа и ваканция. Това е автомобил на своето време и място и се вписва идеално в едно променящо се общество. Превръща се в хит на момента: става предпочитан автомобил в повече от 100 държави и марката произвежда над 8 милиона броя Renault 4.
Renault 4 E-Tech electric е универсален като своя предшественик. И също като него отговаря на времето си: той е изцяло електрически, мигновено привлекателен и актуален. Дълъг е 4,14 метра и е перфектният стабилен спътник от B-сегмента на дългото 3,92 метра Renault 5. Използва същата платформа AmpR Small, чиято основа е проектирана за най-доброто в класа вътрешно пространство и безкомпромисни пъргавина и комфорт. Renault 4 E-Tech electric ще се произвежда в Мобьож, Франция, и ще пристигне в дилърствата през 2025 г.
Първите официални изображения
Renault разкрива няколко изображения на екстериорния дизайн, улавящи неговата харизма и експертна комбинация от класа и удобство, преди официалното представяне на 14 октомври по време на Автомобилен салон Париж.
Решетка
Изтеглената решетка съдържа прецизен, непрекъснат осветен ръб, обграждащ кръглите LED фарове, разположени в двата края. Renault 4 E-Tech electric е първият автомобил на Renault, който разполага с емблема с подсветка в центъра – незабавно напомняща за предшественика от 60-те години, но с технологична, модерна и оригинална аура.
Лого 4
Емблематичното число 4 с меки отблясъци на задната врата заменя името на автомобила.
Задни светлини
Много от нас помнят кръглите задни светлини на 4L, оформени в три части. Те отново са там и отново са вертикални, но изпълнени с днешните технологии и обновени в съзвучие със съвременната естетика. Те подчертават отличителната индивидуалност на Renault 4 E-Tech electric, а гланцираният черен контур добавя нотка изтънченост.
Малко задно стъкло
Renault 4 E-Tech electric отново съдържа характерните трапецовидни малки задни стъкла, прецизно разположени над задните колела и разширяващи страничните стъклени повърхности – един от незабавно разпознаваемите отличителни белези на оригиналното Renault 4.
Оформени долни части на вратите
Напомняйки пластмасовите протектори на по-новите поколения 4L, страните на Renault 4 E-Tech electric съдържат три успоредни оформени линии, изпъкващи от каросерията.Размерът им е точно колкото е необходимо, за да оформи профила на автомобила.
Калници
Стикер, разположен от двата края на предното стъкло до арките на колелата, загатва за характерните предни калници на оригиналното Renault 4.
Спойлер
Невъзможно е да се пропусне препратката към формата на покрива на оригиналното Renault 4. Спойлерът във външния край на покрива добавя ярък щрих към силуета на автомобила.
Задна врата
Ъгълът на задната врата, която завършва с изненадващо нисък праг на товарене, е една от отличителните характеристики на Renault 4 E-Tech electric.
Брони
Хромираните брони и гумените буфери от 60-те години на миналия век са изчезнали, но предната и задната броня съдържат вертикални протектори в знак на почит към оригиналното Renault 4.
Сгъваем текстилен покрив
В някои от версиите на Renault 4 E-Tech electric можете да пътешествате и вятърът да гали косите ви – както в някои от съпътстващите версии на неговия съименник. Текстилният покрив се отваря широко и усещането за свобода е несравнимо.
Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.