Пазарът на нови автомобили в България през 2022 г., започващ своето бавно възстановяване след пандемичната криза и повлиян от продължаващи проблеми, свързани с веригата на доставки и недостига на суровини, бележи ръст от 7,6%. На този фон марката Renault, благодарение на своите атрактивни модели с привлекателен дизайн и иновативни технологии, отбелязва ръст в регистрациите от 12,1%.
Марката Renault е в пика на своята трансформация и клиентите забелязват и харесват всички новости, които им поднасяме – от усъвършенствана енергийна ефективност, както при електрическите, така и при хибридните автомобили, до интелигентна свързаност с нашето уникално openR предложение с вградени Google услуги. Загатнахме какво сме способни да предложим на клиентите в С сегмент с Arkana, но сме нетърпеливи да запазим инерцията си в този клас, лансирайки Renault Austral.
Данаил Славов, маркетинг мениджър Renault и Dacia за България
С сегмент
Renault приключва 2022 г. с над 900 регистрации в C сегмент, които съставляват почти 40% от регистрациите на леки автомобили на марката и са постигнати благодарение на успеха на Megane и Arkana на местния пазар.
Купе-кросоувърът Arkana със своя агресивен и аеродинамичен екстериор удвоява продажбите си спрямо 2021 г. като същевременно запазва високия дял на E-Tech full hybrid версии в микса (40% от продажбите на модела).
Със своите близо 600 регистрации Megane доказва своята атрактивност в сегмента. През 2022 г. е лансирано и новото, изцяло електрическо поколение на модела – Megane E-Tech 100% electric, което се възползва от над 10-годишния опит на Renault в електромобилостроенето и всички инженерни иновации, произтичащи от това ноу-хау.
През 2023 г. Renault ще допълни предложението си в С сегмент с Renault Austral. Технологичният SUV се възползва от отличителен дизайн, иновативен кокпит с вградени Google услуги и усъвършенствана E-Tech full hybrid технология, осигуряваща ефективност и икономия на гориво от най-висок клас. Качествата на модела вече му спечелиха приза “Best Buy Car за Европа 2023”, връчен от журито на AUTOBEST, съставено от журналисти от 32 европейски държави.
E-Tech
Със 150 E-Tech full/plug-in hybrid и почти 50 E-Tech 100% electric регистрации Renault постига дял на електрифицираните в портфолиото си леки автомобили от близо 10%.
E-Tech гамата не спира да расте и през 2022 г. на българския пазар са лансирани Captur E-Tech full hybrid, увеличавайки портфолиото хибридни предложения до 4 модела, и Megane E-Tech 100% electric, който обогатява предложението на ZOE E-Tech 100% electric с по-щедро пространство, увеличен пробег и несравнима енергийна ефективност.
През 2023 г. Renault ще разгърне потенциала на своята гама електрически (в лицето на Megane E-Tech 100% electric и ZOE E-Tech 100% electric) и хибридни модели (в лицето на Austral E-Tech full hybrid, Arkana E-Tech full hybrid, Clio E-Tech full hybrid, Captur E-Tech full и plug-in hybrid), подготвяйки се бъдещите новости в областта на електрификацията.
PRO+
Специализираната гама автомобили за професионалисти Renault PRO+ отбелязва през 2022 г. над 1300 регистрации, което съставлява 1/3 от общия обем продажби на марката.
Renault Master продължава лидерството си в сегмента на средните ванове и със своите 632 регистрации е единственият лекотоварен модел, извоювал си място сред 10-те най-продавани модели на пазара.
Renault Express е новият лидер в сегмента на малките ванове като заедно с Kangoo реализира над 600 регистрации, което носи на марката недостижима позиция и в този важен за бизнеса сегмент.
През 2023 г. гамата Renault PRO+ ще бъде разширена, предоставяйки на своите клиенти електрическо решение във всеки ван сегмент. Товарна или пътническа версия, Kangoo, Trafic и Master ще се предлагат като E-Tech 100% electric модел, за да доставят за бизнеса по-голяма стойност и устойчивост.
Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.