2023-01-17 14:00прессъобщение

RENAULT НАБИРА СКОРОСТ БЛАГОДАРЕНИЕ НА СВОИТЕ ЕЛЕКТРИФИЦИРАНА ГАМА И БИЗНЕС С ВИСОКА СТОЙНОСТ

  • Световните продажби на Renault достигат до 1 466 729 автомобила*, от които 832 605 в Европа и 634 124 на международните пазари.
  • Renault, трета марка на пазара на 100% електрически и втора марка на пазара на хибридни автомобили в Европа.
  • Подобрен моделен микс със силен растеж на C-сегмент в Европа (+21%) благодарение на успеха на Arkana и Megane E-TECH Electric.
  • Подобрен микс на канали с над 50% продажби към частни клиенти в Европа и водеща позиция във Франция.
  • 43% от продажбите са извън Европа благодарение на силното представяне в Латинска Америка (+8%), Турция (+23%) и Мароко (+11%).

В контекста на ограничено предлагане, продажбите на марката Renault възлизат на 1 466 729 автомобила, -9,4% спрямо 2021 г.

В Европа Renault достига пазарен дял от 6,4% (-0,7 пункта спрямо 2021 г.) с 832 605 автомобила. Както и през 2021 г., марката отчита значителен напредък в продажбите с висока стойност – ръст на електрифицирания** пазар, в C-сегмент, при частните клиенти и бизнеса с лекотоварни автомобили.

 

Електрифициран пазар

През 2022 г. Renault става 3-тата водеща електрифицирана марка (на пазара на леки автомобили) с 228 000 продадени автомобила (+ 12% спрямо 2021 г.). Renault е на трето място в Европа по продажби на електромобили.

В съответствие с амбициите си да постигне най-зеления микс на европейския пазар до 2025 г., Renault увеличава своя микс от електрифицирани продажби с +9 пункта спрямо 2021 г. Гамата E-TECH (електрически и хибридни автомобили) съставлява 39% от продажбите на леки автомобили Renault в Европа през 2022 г. на фона на 31% средно за пазара.

Новият Megane E-TECH Electric допълва предложението от електромобили в Европа през втората половина на 2022 г. и веднага се превръща в един от най-популярните електрически автомобили на пазара на частни клиенти с 33 000 продажби, повечето на по-високите нива на оборудване с пробег от 450 км и Open RLink с вградени Google® услуги. През 2023 г. Renault ще лансира Megane E-TECH Electric и извън Европа.

Full hybrid технологията (HEV) процъфтява със 117 000 продажби, +64% спрямо 2021 г. Тази технология, която е силно търсена от частните клиенти, достига дял от 30% при Clio, 31% при Captur, 65% при Arkana и вече е основната версия на новия Austral. През 2022 г. Renault е втората марка в Европа по продажби на full hybrid автомобили.

 

Бизнес с висока стойност

Renault постига целта си за продажби към частни клиенти с над 50% дял от продажбите. Миксът на дребно се повишава с +8 пункта спрямо 2021 г., за да достигне 51%, което е +7 пункта спрямо средното за пазара. Пазарен дял на марката сред частните клиенти се подобрява с +0,3 пункта спрямо 2021 г. до 6,1% в Европа.

Растежът на C-сегмента набира скорост: продажбите на Renault нарастват с 21% с над 200 000 регистрации. Успехът на Renault Arkana продължава с над 80 000 продажби през 2022 г. (двойно увеличение спрямо 2021 г. – 41 800 продажби).

 

Лекотоварни автомобили 

На европейския пазар на лекотоварни автомобили Renault достига второ място със стабилен пазарен дял от 14,4%. През 2022 г. Renault допълва своята лекотоварна гама с новите електрически Kangoo и Master, за да отговори на очакванията на клиентите и в съответствие с амбициите си за електрификация.

Renault се класира на 1-во място в сегмента на малки ванове и на 2-ро място в сегмента на средни/големи ванове.

 

Извън Европа Renault расте на своите ключови пазари. Обемът на продажбите е общо 634 124 автомобила и е стабилен спрямо 2021 г. Делът на продажбите извън Европа достига 43,2% от общите продажби на марката.

Турция, с 99 639 продадени автомобила (+22,6% спрямо 2021 г.) и пазарен дял, нараснал с +1,7 пункта до 12,7%, става 4-ти пазар на Renault по обем, където продуктовата гама отговаря перфектно на нуждите на клиентите.

В Мароко обемът на продажбите нараства с 11,4% до 26 385 автомобила, а пазарният дял достига рекорд за последните 10 години с 16,3% (+2,9 пункта).

В Индия продажбите намаляват с 9%, а пазарният дял с -0,7 пункта. Renault остава водещият европейски автомобилен производител на индийския пазар.

В Латинска Америка Renault се представя по-добре от планираното с 283 116 продажби, +8% спрямо 2021 г. Обемите на продажбите се повишават с 26% в Аржентина и 30% в Мексико благодарение на успеха на Kwid, 4-тия най-продаван лек автомобил в Латинска Америка. В Колумбия Renault е пазарен лидер благодарение на Duster, най-продаваният автомобил на пазара.

Екипът изпълни ключовите ни приоритети през 2022 г.: растящ пазар на електрифицирани автомобили, C-сегмент, продажби към частни клиенти. Нашата гама E-TECH напълно отговаря на очакванията на клиентите и ни поставя на трето място на електрифицирания пазар в Европа.

През 2023 г. растежът на Renault ще бъде осигурен от нашата уникална гама E-TECH, цяла година продажби на Megane E-TECH Electric и новия Austral E-TECH, както и 4 важни лансирания на висококачествени автомобили, с които се гордеем.

Фабрис Камболив,главният оперативен директор на марката Renault

 


*Всички данни изкл. продажби в Русия

**Включва електрически (EV), full hybrid (HEV) и plug-In hybrid (PHEV), изключва mild-hybrid (MHEV)



за Renault

Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.


контакти

Стефания Василева
ПР Мениджър
Стефания Василева

свързано съдържание