2025-01-30 07:04прессъобщение

RENAULT FILANTE РЕКОРД 2025 - КОНЦЕПТУАЛЕН АВТОМОБИЛ И ЛАБОРАТОРИЯ ЗА ЕЛЕКТРИЧЕСКА ЕФЕКТИВНОСТ НА КОЛЕЛА

Renault Filante Рекорд 2025

  • Renault Filante Рекорд 2025 е електрически концепт, разработен да постигне максимална енергийна ефективност и да постави нов рекорд за консумация на енергия и пробег, с батерия с капацитет от 87 кВтч – същия като при Scenic E-Tech electric.
  • С обтекаем дизайн на каросерията за аеродинамична ефективност, едноместното Renault Filante Рекорд 2025 е автомобил с изключителни размери: 5,12 метра дълъг, 1,19 метра висок и тежащ едва 1000 кг.
  • Лаборатория на колела за изпитване на нови технологии, материали и иновации, Renault Filante Рекорд 2025 е оборудвано с уникални, намаляващи триенето гуми, наред с технологии за кормилно управление и електронна система за управление и спиране “brake-by-wire".
  • Renault Filante Рекорд 2025 е вдъхновено от моделите 40 CV des Records и Étoile Filante, произведени съответно през 1925 г. и 1956 г., и двата поставили нови исторически рекорди за марката. Renault Filante Рекорд 2025 ще бъде показан на Автомобилното изложение за ретро автомобили в Париж от 5 до 9 февруари 2025 г., преди да се впусне в поставяне на нов рекорд за ефективност през първата половина на годината.

Renault Filante Рекорд 2025 не е обикновен концептуален модел. Това е електрически демонстрационен автомобил, проектиран да бъде дързък и иновативен, съчетаващ богатото наследство на Renault с футуристична визия за електрическата мобилност. Той също отдава почит на историята и наследството на марката, която винаги е разглеждала моторните спортове и рекордите като начин за утвърждаване на своите иновации преди прилагането им в серийни модели.

Вдъхновен от легендарните 40 CV des Records (1925-1926), Nervasport des Records (1934) и Etoile Filante (1956), този едноместен модел сякаш е изваян от въздуха. Той е не само упражнение по стил, но и демонстрация на изключителна аеродинамична ефективност и свръхмодерни технологии и потвърждава ангажимента на Renault за иновации и по-устойчива и ефективна мобилност.

Демонстрационното Renault Filante Рекорд 2025 ще бъде показано на Автомобилното изложение за ретро автомобили в Париж от 5 до 9 февруари 2025 г., преди да се впусне в поставяне на нов рекорд за ефективност през първата половина на годината.

Дизайн, целящ нови нива на ефективност, вдъхновен от аеронавтиката и историческите модели на марката

Renault Filante Рекорд 2025 е изключително инженерно и дизайнерско постижение. Разработено да надскочи границите на аеродинамиката и енергийната ефективност, то е призвано да постави нови рекорди. Дръзкият му вид е вдъхновен от елементи на авиационния дизайн и историята на марката.

Дизайнерите си поставят за цел да създадат монолитна скулптура с изчистени, обтекаеми линии, които почти биха могли да се опишат като органични.

"Проектирахме автомобила като скулптура в движение. Вдъхновен от изтребителите и рекордите за скорост от 19-ти век, Renault Filante Рекорд 2025 отразява едновременно високи показатели и неподвластна на времето елегантност. Всеки милиметър от повърхността е създаден да улавя светлината и да изтъква линиите на каросерията, които сякаш се стопяват във въздуха. Сините стъкла и цветовата палитра подчертават още повече това впечатление за светлина и ефирност. Като цяло, дизайнът се стреми да предаде усещане за обтекаемост и лекота."

Сандип Бхамбра, директор Авангарден дизайн, Renault и Ampere

Реинтерпретация на историческите влияния

Renault Filante Рекорд 2025 се отличава с каросерия в цвят Ultraviolet Blue, нов нюанс, който изглежда син или виолетов в зависимост от отраженията на светлината и зрителния ъгъл. Напомнящ на 40 CV des Records, този цвят е специално пресъздаден за Filante Рекорд 2025. Много други детайли също извикват в съзнанието емблематичните модели, вдъхновили дизайна на демонстрационния автомобил: кръглите фарове, отделените от каросерията колела (40 CV des Records и Nervasport des Records) както и аеродинамичните компоненти на колелата (Etoile Filante), заострената решетка, позицията на купето и каишката за регулиране на седалката (40 CV des Records). Всички тези форми и части ни напомнят за миналото и същевременно се вписват идеално в съвременния облик на Renault Filante Рекорд 2025. Интегрирани плавно и хармонично във футуристичната визия на автомобила, те създават естествен диалог между миналото и настоящето. 

Renault Filante Record 2025 _447

Но все пак основното вдъхновение за дизайна на този автомобил идва от света на аеронавтиката. Със своя защитен аеродинамичен балон, купето напомня за изтребител. Същевременно всеки детайл от каросерията е оптимизиран с цел намаляване на въздушното съпротивление, с характеристики, извикващи в съзнанието извивките и формите на мощен самолет.

Аеродинамичните елементи на предните и задните колела са друг грабващ окото детайл. Те допринасят за стила на автомобила и същевременно играят основна роля за неговата аеродинамична ефективност. Обтекаемите елементи подсилват монолитния вид на Filante Рекорд 2025. Заедно с широките странични фланци на колелата те допринасят за непрекъснатото обтичане на каросерията без видими прекъсвания.

Стремеж към ефективност и динамика

Масата също е приоритет при проектирането на Renault Filante Рекорд  2025. Това е видно във всеки детайл чак до финалния завършек. Видимите винтове по каросерията са вдъхновени от техниките за конструиране на самолети. Целта е не само да се направи автомобилът по-лек, но и да му се придаде съвременен, високотехнологичен вид. Наред с другите дизайнерски характеристики, вдъхновени от света на аеронавтиката, тези видими винтове подчертават ангажимента на марката към иновативен и по-устойчив автомобилен дизайн.

Стилът на този демонстрационен автомобил е много повече от външен вид: той е част от подход, свързан с преодоляване на границите по отношение на ефективност и производителност. От аеродинамичните елементи до олекотеното шаси, всяка характеристика е проектирана да увеличи максимално енергийната ефективност. Същевременно вдъхновението от историята и аеронавтиката придава на автомобила уникален характер, с поглед, устремен право към бъдещето.

Кокпит, също проектиран за динамика

Подходът към интериора на Filante Рекорд  2025 е същият като към екстериора, с кокпит, вдъхновен от света на авиацията и космическите пътувания, където всеки детайл е разработен за максимална производителност, комфорт и ефективност. В тази изчистена от излишества среда всеки компонент или система (функции за безопасност и отваряне, круиз контрол, ускоряване, спиране и т.н.) е лесно достъпен за водача, с дизайн, насочен към ергономичност и намаляване на масата. Изборът на материали също отразява този начин на мислене. Седалката на водача например е изработена от опънато платно, подобно на хамак, за олекотен дизайн с оптимална опора.

Седалката се адаптира към формата на тялото на водача, който се чувства едно цяло с автомобила. Седалката е подсилена с тапицерия от технически текстил от тънки карбонови влакна – избор, отново вдъхновен от авиационната и космическата индустрия, където всеки грам е важен за постигане на максимална ефективност.

Интегрирането на бутоните за управление и приборите отразява плавен, минималистичен подход. Всяка функция се извежда на ултратънък дигитален екран.

Renault_Filante_Record

Воланът е видимият компонент на иновативна архитектура за контрол: перата контролират функциите за ускорение, спиране и кормилно управление, използвайки изцяло електронни технологии за управление на волана и спиране по електрически път, дискретно интегрирани в 3D отпечатаната структура, изработена от Scalmolloy. Този подход е вдъхновен от авиационните технологии, където контролите трябва да са едновременно ергономични и бързо достъпни. В центъра на волана, гъвкав панорамен екран, увит около цилиндър, извежда ясно и мигновено основни данни, като скорост, пробег и параметри на шофиране. И накрая, воланът е прикрепен към защитния балон на кокпита, издигайки се нагоре при отваряне, за да улесни качването и слизането на водача от автомобила.

Находчива система за циркулация на въздуха дава възможност за вентилация на кокпита без необходимост от допълнителни технически части, отново с оглед намаляване на масата и пестене на енергия.

Позицията на шофиране, вдъхновена от Формула 1, е проектирана за ергономичност и видимост. Краката на водача се разполагат върху батериите за оптимизирана архитектура.

Аеродинамика и контрол на масата – ключът към енергийна ефективност

В резултат на сътрудничеството между инженерните и дизайнерски екипи на Renault и Ligier Automotive, демонстрационният автомобил Filante Рекорд  2025 се отличава с изключителен ултрааеродинамичен дизайн, оптимизиран за високи показатели.

Амбициозната цел на този проект изисква внимателно фокусиране върху дизайна за постигане на най-високото ниво на аеродинамична ефективност.

За тази цел инженерите по аеродинамика се стремят да оптимизират въздушния поток около автомобила с особен акцент върху прехода между различните му части. Издължената форма на едноместния автомобил изиграва ключова роля тук, тъй като по-дългите превозни средства позволяват по-добър контрол върху аеродинамичния поток и по този начин намаляват смущенията.

Filante Record 2025_453

Колелата обикновено са основните източници на аеродинамични смущения, но тук те са внимателно проектирани с цел минимизиране на влиянието им върху динамиката. Първоначално инженерите използват опростени форми, преди да усъвършенстват дизайна, постигайки най-добрия баланс между стилово предназначение и аеродинамична ефективност.

Същевременно рамената на окачването също за оптимизирани, с дизайнерски линии, отразяващи аеродинамичната логика.

Симулация и проверка в аеродинамичен тунел

Проектът включва тясно сътрудничество между екипите по дизайн и аеродинамика, за да се постигне баланс между ефективност и външен вид. Докато някои избори изискват компромис, основен приоритет става постигането на целите на дизайна и същевременно осигуряването на изключителна аеродинамика. Тази симбиоза между дизайн и производителност намира израз в обтекаемите линии и изваяния стил на каросерията, които не правят компромис с енергийната ефективност.

Докато процесът на аеродинамично развитие досега се ръководи от авангардни числени симулации, инженерите планират да извършат тестове в аеродинамичен тунел през пролетта на 2025 г. Тези тестове ще послужат за потвърждаване на резултатите от симулациите и за извършване на евентуални корекции, необходими за усъвършенстване на дизайна на автомобила за постигане на оптимална аеродинамика.

Намаляване на масата чрез оптимизирани материали и модерни технологии

Една от основните задачи при разработката на Filante Рекорд 2025 е да се олекоти автомобилът с цел максимално увеличаване на енергийната ефективност, а оттам и пробега. За целта проектът разгръща иновативна комбинация от ултралеки материали и усъвършенствани производствени техники. Всеки компонент на автомобила се изследва, анализира и оптимизира, за да се намали масата и същевременно да се запази необходимата здравина за поставяне на нови рекорди.

Чрез максимално използване на карбонови влакна – материал от ключово значение за намаляване на теглото на компонентите на шасито и каросерията без да се прави компромис с тяхната структурна якост, инженерите успяват да запазят масата на Filante Рекорд 2025 под 1000 кг, като същевременно оптимизират твърдостта и безопасността.

Filante Record 2025_465

Шасито е оптимизирано чрез детайлни изчисления и проучвания на различни комбинации от материали. Алуминиеви, въглеродни и стоманени сплави са комбинирани по най-добър начин, за да се намалят напречните сечения на компонентите до минимума, необходим, за да издържат на механични натоварвания, като същевременно се запази максимална здравина.

Тези материали правят автомобила по-лек, без да намаляват здравината на шасито, което е важно за осигуряване на стабилност на пистата.

За допълнително намаляване на масата на автомобила инженерните екипи използват Scalmalloy – алуминиева сплав с висока якост, специално проектирана за 3D печат. По този начин инженерите са в състояние да произведат сложни части с изключителна прецизност и същевременно да намалят общата маса на автомобила. Процесът на 3D печат също минимизира разхищението на материали чрез оптимизиране на структурата на частите, които ще бъдат произведени. Произведените компоненти са леки, здрави и отговарят перфектно на изискванията за ефективност.

Оптимизация на топологията: допълнителни подобрения в производителността

Оптимизацията на топологията е друга ключова иновация, която значително намалява масата на автомобила. Този метод оптимизира разположението на материала, като той се използва само там, където е необходимо, т.е. в зони, подложени на специфично механично натоварване. Използвайки усъвършенствани компютърни изчисления, инженерите успяват да определят зоните, където е необходим материал, за да се осигури здравината на демонстрационния автомобил, и зоните, където той може да бъде премахнат, за да направи конструкцията по-лека, без да се отразява на производителността. С помощта на софтуер за симулация, усъвършенстван с изкуствен интелект, този подход прави възможно създаването на леки, здрави части, които да бъдат използвани точно там, където е необходимо.

Filante Рекорд 2025 – лаборатория на колела за бъдещи автомобилни технологии

Иновативен чак до гумите и верен на историческата традиция на чупещите рекорди превозни средства и концептуални автомобили на марката, Renault Filante Рекорд 2025 демонстрира набор от технологии, които ще бъдат проучвани за употреба в серийните модели на бъдещето.

Без механична връзка между водача и спирачната и кормилната система

Renault Filante Рекорд 2025 заменя конвенционалните механични системи с електронни технологии за кормилно управление и спиране по електрически път, осигурявайки по-пълноценно изживяване зад волана и същевременно намалявайки броя на механичните компоненти. Това освобождава място за преосмисляне на архитектурата на автомобила и оптимизиране на масата.

Filante Record 2025_471

Технологията за кормилно управление по електрически път е основна стъпка напред към контрол над управлението. За разлика от традиционните системи, които използват механична кормилна колона за свързване на волана с колелата, тази технология разчита на електронна връзка между волана и моторите на кормилната рейка.

Когато водачът завърти волана, системата изпраща електрически сигнали до централния електронен блок за управление, който определя най-добрия начин за завъртане на автомобила, не само с предните колела, но и с други компоненти като двигателя, спирачките и окачването. Цялата платформа може да бъде задействана.

Тази технология също така осигурява по-голяма гъвкавост, тъй като компонентите на кормилното управление – включително воланът – могат да бъдат разположени навсякъде, където е необходимо. Това прави възможно преодоляването на цял набор от архитектурни и стандартизационни ограничения, за да се оптимизира разпределението на кокпита.

Технологията "brake-by-wire" за спиране по електрически път работи на подобен принцип. Filante Рекорд 2025 не разполага със стандартен педал. Вместо това, спирачната сила се управлява от електронна система за контрол. Когато водачът активира спирачките, към спирачната система се изпраща електрически сигнал, който разпределя силата, приложена към колелата, за оптимален ефект. Тук отново тази технология отваря нови възможности по отношение на архитектурата на платформата и кокпита.

Оптимизирана интеграция на батерията чрез технологията „cell-to-pack“

Предлагана от Ampere, технологията „cell-to-pack“ увеличава максимално енергийната ефективност на автомобила, като същевременно пести пространство и намалява масата.

Клетките са интегрирани директно в батерията без междинни модули. Тази техника намалява теглото на батерията и същевременно оптимизира нейния форм-фактор и наличното пространство. Това е голямо предизвикателство за Filante Рекорд 2025 , който е с широчина от едва 1,71 метра.

Тази нова архитектура също така намалява общата маса на автомобила до 1000 кг с батерия от 600 кг. Въглеродният корпус на батерията също допринася за спестяване на тегло, като същевременно осигурява увеличена здравина и защита.

Иновативни гуми

Renault Filante Рекорд 2025 е оборудвано с 19-инчови гуми Michelin, специално проектирани да осигурят чиста динамика и максимален пробег. Гумите подобряват пробега с около 20% и следователно играят ключова роля в този тип проект. Инженерите в технологичния център на Michelin са работили върху редица параметри:

  • материали - за да намалят разсейването на енергия, свързано с гумите;
  • архитектура - за по-добро изравняване на контактната зона;
  • дизайн на гумите:  тънката форма, т.е. висока и тясна, има двойното предимство да ограничава разсейването на енергия при всяко завъртане на волана, като същевременно има положителен принос за аеродинамиката на автомобила.

В стремежа към ефективност тези гуми отново надскачат границите по отношение на съпротивление при търкаляне. Техният коефициент е почти 40% по-нисък, около 4 кг/тон в условия на използване на автомобила, в сравнение с около 6,5 кг/тон за стандартна автомобилна гума.

Renault Filante Рекорд 2025 – име, вдъхновено от гените и наследството на марката за нов подход към бъдещето на електромобилите

Името Filante Рекорд 2025 е директна препратка към два от историческите емблематични модели на марката:

  • Името Filante се отнася до Étoile Filante, вдъхновен от аеронавтиката едноместен автомобил, произведен през 1956 г. с цел поставяне на нови рекорди за скорост. На 5 септември 1956 г. Étoile Filante счупва едновременно няколко рекорда за скорост в Bonneville Salt Lake Flats в Съединените щати, включително рекордите за разстояние от 1 и 5 километра, със скорости съответно от 306,9 км/ч и 308,85 км/ч.
  • Думата рекорд е пряка препратка към 40 CV des Records, едноместни автомобили с оптимизирана каросерия, които са по-тесни от Renault 40 CV и които поставят поредица от рекорди за скорост и издръжливост от 1925 г. Първите рекорди са поставени през 1925 г. с инженерите Гарфийлд и Плесиер зад волана: 3-часов световен рекорд, световен рекорд на 500 км и световен рекорд на 500 мили. Можем да добавим и 24-часовия рекорд с изминати 4167,578 км със средна скорост от 173,649 км/ч през следващата година. 2025 в името на Filante Рекорд 2025 отбелязва стогодишнината от тези рекорди през 1925 г.

Други по-малко известни автомобили на Renault, участващи в поставянето на нови рекорди, включват Nervasport des Records. На 4 и 5 април 1934 г. този автомобил поставя не по-малко от девет международни рекорда и три световни рекорда, включително 48-часовия рекорд за 8037 км, изминати със средна скорост от 167,445 км/ч.



за Renault

Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.


контакти

Стефания Василева
ПР Мениджър
Стефания Василева