2024-07-18 14:22прессъобщение

RENAULT GROUP ПРОДЪЛЖАВА РАСТЕЖА СИ БЛАГОДАРЕНИЕ НА ДОПЪЛВАЩИТЕ СЕ МАРКИ

Renault Group

  • Благодарение на печеливша стратегия в Европа[1] (+6,7%), Renault Group продължава да бележи ръст в общите продажби през първото полугодие (+1,9 %), като достига 1 154 700 продадени автомобила.
  • В Европа Групата затвърждава своето трето място, с продажби на 847 623 автомобила, увеличение с 6,7% на пазар, нараснал с 5,5%.
  • Renault надхвърля пазарния ръст с 535 238 продадени автомобила, увеличение от 8,2% на пазар, нараснал с 5,5%, с което заема трето място в Европа и е номер едно във Франция (пътнически + лекотоварни автомобили). Ръстът на пътническите автомобили е базиран на много силното представяне на двигателите E-Tech full hybrid (+45% спрямо първото полугодие на 2023 г.). На пазара на лекотоварни автомобили Renault отново е лидер[2] със 171 202 продажби (+19,2% спрямо първото полугодие на 2023 г.).
  • Dacia има продадени 309 816 автомобила, ръст от 4,0% спрямо първото полугодие на 2023 г. Тя продължава да заема място сред 10-те най-продавани марки в Европа. Sandero е най-продаваният автомобил през всички канали.
  • Доказана търговска политика: ефективен микс и канали на продажба.
    • Продажбите на частни клиенти възлизат на почти 62% от общия брой продадени автомобили в петте основни европейски държави за Групата[3], над 20 пункта спрямо средното за пазара. Групата има четири автомобила[4] в класациите за 10-те най-продавани автомобили на частни клиенти в Европа.
    • В C сегмента и нагоре, по-специално C-SUV и D-SUV (+10 %), марката Renault расте, движена предимно от Austral и Espace E-Tech full hybrid, чиито най-високи версии са добре приети от клиентите.
  • Електрифицираните автомобили възлизат на 29,6% от продажбите на Renault Group (+4,3% спрямо 2023 г.). Това представяне се дължи конкретно на успеха на хибридните силови агрегати, чиито продажби са силно нараснали (+59,6 % в сравнение с първото полугодие на 2023 г.).
    • Почти един на всеки два пътнически автомобила, продадени от марката Renault, е електрифициран, благодарение на големия успех на хибридните двигатели. Renault е марка номер две в Европа в класациите на хибридни пътнически автомобили с Clio, Austral и Captur в топ 10.
    • Изцяло електрическите автомобили възлизат на почти 12% от продажбите на марката Renault и ще продължат да растат през второто полугодие с лансирането на Scenic E-Tech electric и Renault 5 E-Tech electric.
    • Почти 10% от продажбите на марката Dacia са свързани с електрифицирани автомобили, движени конкретно от успеха на Jogger Hybrid 140.
  • С 10 нови търговски лансирания[5] през 2024 г., Renault Group продължава своята електрификация, както и експанзията си на международните пазари. 

Renault

Най-продаваната френска автомобилна марка в света

Марката Renault отчита ръст от 2,0% в продажбите (787 223 автомобила) през първото полугодие на 2024 г. в сравнение със същия период на 2023 г., благодарение на своя успех в Европа, където продажбите са нараснали с 8,2% (535 238 автомобила). Изпреварвайки пазар, нараснал с 5,5%, марката затвърждава третата си позиция в класацията на най-продавани пътнически+лекотоварни автомобили в Европа, основно вследствие на резултатите в Испания (+12,7%), Италия (+18,4%) и Обединеното кралство (+ 32,7%).

На вътрешния си пазар във Франция Renault консолидира лидерската си позиция с 214 881 продадени превозни средства, което е увеличение от 8% на общия пазар на пътнически+лекотоварни автомобили. Почти един на всеки пет автомобила, продадени във Франция, е Renault.

Извън Франция марката отбелязва прогрес също в Турция (10,8%), Бразилия (5,3%) и Мароко (1,5%). През първите няколко месеца на годината започна въвеждането на плана International Game Plan 2027. Renault лансира отново марката в Южна Корея с Grand Koleos, докато Kardian бележи добър старт в Бразилия с над 5200 регистрации. Този автомобил е много добре приет и в Мексико и ще бъде лансиран в Мароко през втората половина на годината. В Турция марката наскоро представи Renault Duster, което ще бъде лансирано на международните пазари през второто полугодие.

Политика на продажбите, ориентирана към стойността: една от всеки две продажби на частни клиенти в Европа в съчетание с ускорено навлизане в сегмент C и нагоре

В своите пет основни европейски държави Renault реализира една от всеки две продажби на частни клиенти, пазар, който създава висока стойност. Clio и Captur са сред първите 10 в класацията за продажби на частни клиенти.

Renault също така активизира усилията си в Европа, за да завладее отново C сегмента и нагоре, особено C-SUV и D-SUV (+10%), с Austral, Espace и Rafale, особено с високите версии, които представляват по-голямата част от продажбите. 55% от продажбите на Austral и 72% от Espace E-Tech Hybrid са във версия Iconic или Esprit Alpine.

№1 лекотоварна марка в Европа

Марката затвърждава лидерството си на пазара на лекотоварни автомобили[6] със 171 202 продадени превозни средства, увеличение от 19,2% за първото полугодие на 2023 г., на пазар, нараснал с 12,9%. Този устрем се движи от успеха на водещите автомобили, Kangoo и Express (+30,7% спрямо първото полугодие на 2023 г.), както и Master (+16,0% спрямо първото полугодие на 2023 г.), всички лидери в своите сегменти. В същото време Trafic (+22,5% спрямо същия период на предходната година) вече е третият най-продаван автомобил в своя сегмент.

Правилен технологичен избор и двупосочна стратегия за електрификация

Почти един на всеки два автомобила, продадени от Renault, е електрифициран. Марката продължава офанзивата си за електрификация с двупосочна стратегия, балансираща пълна гама електрически превозни средства с гама full-hybrid.

Renault е марка номер две в Европа за хибридни автомобили, с над една от всеки три продажби. Увеличението на продажбите е впечатляващо (почти +45% в сравнение с първото полугодие на 2023 г). Clio, Austral и Captur се нареждат в топ 10 на най-продаваните хибриди.

Изцяло електрическите автомобили възлизат на почти 12% от продажбите на марката Renault и ще продължат да растат със Scenic E-Tech electric и Renault 5 E-Tech electric. Renault Mégane E-Tech electric, лансирано в средата на 2022 г., се нарежда сред топ 3 в своя клас в Европа.

2024: Многобройни пазарни лансирания за марката Renault

С планирани седем нови автомобила, 2024 е година богата на търговски лансирания за Renault. Марката има обещаващо първо полугодие в очакване на търговското лансиране на Rafale, Symbioz, Scenic и Master. В международен план тя ще продължи да внедрява своя план International Game Plan с пазарното лансиране на Renault Duster и Grand Koleos, докато Kardian ще бъде пуснат на нови пазари. 

Dacia

Неспирен прогрес

Продажбите на Dacia нарастват с 3,8% за първото полугодие с 358 497 регистрации. В Европа Dacia има продадени 309 816 автомобила, увеличение от 4,0% на пазара на пътнически+лекотоварни автомобили. Марката продължава да заема девето място на пазара на пътнически превозни средства и остава в топ 10 по продажби на пътнически+лекотоварни автомобили.

Резултати, движени от силната нова идентичност на марката

Водена от силна нова идентичност на марката, Dacia утвърждава позицията на подиума по продажби на частни клиенти  Европа – основната ѝ клиентска база, с четири основни модела и привличане на нови и лоялни клиенти на най-високо ниво на пазара.

Глобалните продажби на Dacia Sandero възлизат на 164 789 броя, ръст от 18,5% спрямо първото полугодие на 2023 г. Най-продаваният автомобил на частни клиенти от 2017 г. насам, Sandero е и най-продаваният модел в Европа във всички канали през първата половина на 2024 г.

Със 113 783 продадени броя в цял свят, продажбите на Dacia Duster (включително второ поколение и наскоро лансираното трето поколение) са нараснали с 1,7% в сравнение с първото полугодие на 2023 г. Тя запазва своята позиция в Топ 3 по продажби на SUV на частни клиенти в Европа.

Dacia Jogger отбелязва 50 841 продадени броя в цял свят, ръст от 0,7% спрямо първото полугодие на 2023 г. Това е най-продаваният на частни клиенти различен от SUV автомобил в C-сегмента.

Продажбите на Dacia Spring спадат в резултат на промени в държавната подкрепа и продуктовия цикъл на автомобила. Въпреки това през първата половина на 2024 г. Spring се класира на пето място по продажби на малки електрически автомобили на частни клиенти (A и B сегмент) в Европа.

Подновяване на гамата

Новата Dacia Duster, налична за поръчка от средата на март 2024 г., е в шоурумите от юни 2024 г. Тя се приема много добре и вече е отличена с много награди на различни пазари.

Изцяло електрическата нова Dacia Spring ще пристигне в шоурумите през есента на 2024 г.

През второто полугодие на 2024 г. марката ще представи Bigster, своя бъдещ SUV в C-сегмента, планиран да пристигне в дилърствата през първата половина на 2025 г.



[1] Обхват: Асоциация на европейските автомобилни производители

[2] С изключение на пикапите

[3] Франция, Италия, Германия, Испания, Великобритания

[4] Sandero, Duster, Clio, Captur

[5] Лансиране на 10 нови автомобила през 2024 г. без Renault Duster (извън Европа) и обновяването на Captur.

[6] С изключение на пикапите



за Renault

Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.


контакти

Стефания Василева
ПР Мениджър
Стефания Василева