Renault
Renault отбелязва ръст в световните си продажби от +2,7 % в сравнение с първото полугодие на 2024 г., с 808 413 продадени автомобила в световен мащаб.
Извън Европа марката отбелязва ръст от 16,3% в сравнение с първото полугодие на 2024 г., в пазар с ръст от +4,7%, благодарение на търговския успех на автомобилите от Renault International Game Plan 2027. Renault е най-продаваната френска автомобилна марка в света, като 36% от продажбите й вече се реализират извън Европа.
В Европа марката печели една позиция и се нарежда на второ място в продажбите с пазарен дял от 6,7 %. Clio е най-продаваният автомобил в Европа във всички канали.
В условията на спад на пазара на пътнически автомобили (-1,0% спрямо първото полугодие на 2024 г.), Renault отбелязва ръст от 8,4 % и постига най-силния ръст на продажбите сред марките от TOP15.
При лекотоварните автомобили, продажбите на Renault спадат с 29% поради спада на пазара (-13%), края на жизнения цикъл на Renault Express в Европа (тези продажби все още не са напълно компенсирани от Renault Kangoo) и все още непълната гама на новото Renault Master. Марката все пак запазва втората си позиция на европейския пазар на лекотоварни автомобили.
Renault продължава стратегията си за електрификация с двойно предложение за двигатели. Продажбите на електрически автомобили нарастват с 57 % на европейския пазар с ръст от +24,9 %, благодарение по-специално на Renault 5 E-Tech electric, най-продаваният електрически автомобил в сегмент B в Европа с близо 49 000 продадени автомобила от лансирането му на пазара. Renault е на първо място във Франция по продажби на електрически автомобили.
Що се отнася до хибридните автомобили, Renault потвърждава второто си място на европейския пазар на хибриди. Марката отбелязва ръст от над 36%. Технологията full hybrid E-Tech вече представлява над 41% от продажбите на леки автомобили Renault, а марката се приближава до символичната граница от един милион продадени full hybrid E-Tech автомобили.
В сегмент C и по-високите сегменти, които представляват 40,1% от продажбите през първото полугодие на 2025 г. (+0,4 пункта), и по-специално в сегментите C-SUV и D-SUV, Renault ускорява растежа си (+52% спрямо първото полугодие на 2024 г.), благодарение на моделите Austral, Espace и Rafale.
През второто полугодие Renault ще продължи да се опира на солидните си основи с нови модели. В Европа марката ще продължи своята електрическа офанзива с Renault 5 E-Tech на цена от 55 555 лв. и търговския дебют на Renault 4 E-Tech. При хибридите Renault лансира фейслифт на Austral и Espace, и представя два двигателя от ново поколение, включително новия 160 E-Tech, с който са оборудвани Captur и Symbioz. В международен план марката ще се възползва от пускането на Boreal, представен на 10 юли, чието разпространение в над 70 страни ще започне в края на 2025 г. с Бразилия. Успоредно с това новите Koleos и Kardian ще продължат своята експанзия на нови пазари.
Dacia
През първото полугодие на 2025 г. световните продажби на марката (356 084 единици) отбелязват лек спад в сравнение с първото полугодие на 2024 г. (-0,7%), поради Duster в Турция, който вече се продава под марката Renault. При все това, тя запазва пазарен дял от 4,1% в сегмента на леките и лекотоварните автомобили.
• С 151 948 продадени автомобила в световен мащаб през първото полугодие на 2025 г., Dacia Sandero остава най-продаваният модел в Европа през тази година (леки автомобили), като се вземат предвид всички канали за продажби. Sandero е най-продаваният автомобил на частни клиенти в Европа от 2017 г. насам.
• С 108 510 продадени единици в световен мащаб, Dacia Duster остава най-продаваният SUV на частни клиенти в Европа. Третото поколение на Duster е регистрирало близо 200 000 поръчки от пускането му на пазара преди 1 година.
• Dacia Spring регистрира 19 452 продадени автомобила през първото полугодие на 2025 г., което е с 62,5% повече в сравнение с първото полугодие на 2024 г. Общо над 180 000 клиенти са станали собственици на Spring от лансираето му, като той остава най-достъпното 100% електрическо превозно средство на пазара.
• Dacia Jogger регистрира 42 381 продадени единици в световен мащаб, което е спад в сравнение с първото полугодие на 2024 г., като сегмент C без SUV също отбелязва спад.
• Dacia Bigster, за който поръчките са отворени от януари 2025 г., отбелязва забележителни резултати от лансирането си на пазара с 17 329 регистрирани автомобила. 69% от продажбите на модела са с хибридно задвижване, а 88% са в най-високите нива на оборудване (Extreme и Journey). Bigster е истинско привличане клиенти на други марки, като 80% от френските му клиенти са дошли от конкуренцията.
В Европа продажбите на Dacia на пазара на леки автомобили са нараснали с 1,1% с общо 308 957 регистрации и пазарен дял от 4,5% (ръст с 0,1 пункта). Марката запазва 9-то място на пазара на леки автомобили и 10-то място на пазара на леки и лекотоварни автомобили.
Освен това Dacia затвърждава мястото си на европейския подиум по продажби на частни клиенти благодарение на 5-те си модела и на най-високите нива на пазара по отношение на привличане и задържане на клиенти.
Марката продължава своята електрификация и през първото полугодие на 2025 г. 23,5% от регистрациите й са на електрифицирани двигатели, което е с 14,4 пункта повече в сравнение с първото полугодие на 2024 г. Хибридните автомобили представляват 17,2% от продажбите, което е увеличение с 11,8 пункта, благодарение на успеха на Duster hybrid. Продажбите на Spring нарастват, като делът на електрическите автомобили достига 6,2% от общите продажби на Dacia (+2,6 пункта спрямо първото полугодие на 2024 г.).
[1] Извън Europe
2] ACEA данни
[3], 4 Renault и Dacia; пазар на леки автомобил във Франция, Германия, Испания, Италия и Обединеното кралство
5] HEV, PHEV и EV; пазар леки автомобили в Европа
Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.