2022-05-19 08:30прессъобщение

НЕКА ПРОМЕНИМ АВТОМОБИЛНАТА ИНДУСТРИЯ: RENAULT ПРЕДСТАВЯ SCENIC VISION

Чрез своята цел, стратегията си за устойчивост и лансирането на стратегическия план Renaulution, Renault Group и нейните марки започват масивна трансформация, преминавайки от надпревара за обем към създаване на икономическа, екологична и социална стойност, с цел въглероден неутралитет в Европа до 2040 г. и в световен мащаб до 2050 г.

За да помогне за постигането на тези цели, Renault представя своя нов концептуален автомобил Scenic Vision на изложението ChangeNOW в Париж. Моделът олицетворява ангажимента на Renault към устойчивото развитие и отразява плана на марката да декарбонизира целия си жизнен цикъл.

 

Уникален, визионерски и многопластов концептуален автомобил

Renault пише нова глава в своята история с иновативен концептуален автомобил, който показва пътя и дава живот на визията на марката. Екстериорът му предвещава бъдещия изцяло електрически семеен автомобил на гамата Renault. Интериорът му кани пътниците в ново време, в бъдеще, където технологиите и иновациите ще направят света по-устойчив и по-екологичен.

Всички наши корпоративни ангажименти не са достатъчни, ако не ги изведем до нашите автомобили. Ето защо помолих екипите на Renault да разработят първия концептуален автомобил, който напълно въплъщава нашата нова стратегия за устойчивост и нейните 3 стълба: околна среда, безопасност и приобщаване. Нарекохме го Scenic Vision. Scenic, като нашия емблематичен „автомобил за живот“, и Vision, защото отговаря на новите очаквания на обществото.  Лука де Мео, главен изпълнителен директор Renault Group и марката Renault.

Концептуалният автомобил Scenic Vision прокарва нов път към по-устойчива, по-безопасна и по-приобщаваща мобилност. Визионерски и изследователски, той дава живот на най-футуристичните технологии за декарбонизация днес и въплъщава трите стълба на стратегията за устойчиво развитие на Renault Group: околна среда, безопасност и приобщаване.

  • Неговите екодизайн и иновации на фронта на кръговата икономика – 70% рециклирани материали, включително няколко затворени кръга, и 95% рециклируеми материали – допринасят директно за запазването на ресурсите.
  • Неговото хибридно – електрическо и водороднозадвижване цели да намали времето, необходимо за възстановяване на енергия, както и въглеродния отпечатък на автомобила, включително батерията. Renault Scenic Vision е автомобил с нулеви емисии (от производство и употреба) и неговият въглероден отпечатък е със 75% по-нисък от този на конвенционален електрически автомобил.
  • Технологията в автомобила повишава безопасността на водача и пътниците, като намалява броя на произшествията с до 70%. Дизайнът на този концептуален автомобил също отразява намерението на екипите да създадат автомобил, който е уникален, достъпен и подходящ за всички.
Концептуалният автомобил Scenic Vision олицетворява трансформацията на Renaulution в по-екологична, технологично ориентирана компания. Той обхваща предизвикателствата на климата, опазването на ресурсите, безопасността и здравето на потребителите и достъпността. Моделът отваря нова глава в развитието на нашите автомобили, замислени от дизайна до края на живота им, по екосистемен начин. Освен че е обект на дизайн, това е поредица от цели, които Групата си е поставила и които постепенно ще бъдат въведени в следващите поколения автомобили. Клеа Мартине, вицепрезидент устойчивост Renault Group.

 

Дизайн, поставящ основите за нови перспективи

Истинско въплъщение на Renaulution и илюстрация на „Новата вълна“ на Renault, концептуалният автомобил Renault Scenic Vision е кулминацията на обширна дизайнерска работа и смели естетически избори. По този начин неговият дизайн дава представа за бъдещата гама автомобили на Renault. Външният силует отразява формата и стила на нов семеен модел, който ще бъде лансиран през 2024 г. Неговият интериорен дизайн е скок в бъдещето, илюстриращ как може да изглежда интериорът на Renault един ден.

Неговият хибриден електрически-водороден двигател отразява желанието на Renault да намери подходящо решение за всички възможни употреби и хвърля светлина върху много по-широка визия, една след 2030 г. Този дизайн проправя пътя към нови перспективи, този на света, в който автомобилите и хората споделят едно и също ценности за по-устойчива мобилност.

Scenic Vision представлява нова глава в историята на Renault Group и марката. Този концептуален автомобил задава екстериорния дизайн на новия 100% електрически Scenic за 2024 г. и новия дизайнерски език на Renault. Интериорният дизайн е перспективно проучване на бъдещия интериор на Renault. Scenic Vision предоставя набор от технологии и иновации в услуга на една по-устойчива мобилност. Жил Видал, вицепрезидент дизайн за марката Renault.

 

Renault & Жан-Мишел Жар

Жан-Мишел Жар е пионер в електронната музика. Той е иновативен, разрушителен, популярен... все определения, които го свързват с марката Renault. Лука де Мео, главен изпълнителен директор Renault Group и марката Renault.

Жан-Мишел Жар е френски композитор, изпълнител и продуцент. Идвайки от света на електроакустичните изследвания, той придава на електронната музика популярно измерение. Жан-Мишел Жар е артист и инженер, непрекъснато свързва технологията и творчеството. Това е много близко до начина, по който Renault винаги подхожда към иновациите.

Жан-Мишел Жар активно участва в опазването на околната среда като посланик на ЮНЕСКО от 1993 г. (по теми, свързани с околната среда и образованието).

Сътрудничеството с Жан-Мишел Жар започва в първите дни на създаването на Scenic Vision, точно по отношение на акустиката и обработката на сигнала. Артистът си партнира с дизайнерския екип, за да оформи звуковия подпис на концептуалния автомобил, следвайки идеята за „грижа за ресурсите“ с „less is more“ подход, включващ само 1 високоговорител във всяка врата и звукова система, вградена във всеки подглавник.

Scenic Vision поставя началото на тясно сътрудничество с Жан-Мишел Жар. Артистът ще бъде посланик на марката Renault, като работи с екипите върху бъдещи решения, които да бъдат включени в продуктовата гама.

 

Грижа за ресурсите

Екодизайн и затворени кръгове

  • 70% от материалите в автомобила са рециклирани и над 95% са рециклируеми, включително батерията.
  • Подът на Renault Scenic Vision е от 100% рециклирана пластмаса от хранителни и промишлени отпадъци (45% бутилки за мляко, 55% пластмасови тръби и др.). Моделът съдържа 30% биопластмаса от нехранителни устойчиви източници. Частите на каросерията и праговете на вратите са от 100% рециклирани въглеродни влакна от скрап от авиационната индустрия.
  • Затворени кръгове се прилагат за стратегически материали като платина, мед, алуминий и стомана, както и минералите в батерията.
  • Renault Scenic Vision е оборудван с устойчиви гуми, които отговарят на насоките на Глобалната платформа за устойчив естествен каучук (GPSNR).
  • Кожата е заменена от 100% рециклиран нисковъглероден полиестер.
  • Резервоарът за горивната клетка е изработен от въглеродни влакна от рециклирани хартиени отпадъци.

По-добро качество на въздуха

  • В интерира: Поставен във вратата на шофьора, въздушен филтър подобрява качеството на въздуха в автомобила, като филтрира външния въздух.
  • В екстериора: Черните пигменти в боята са получени от обработката на частици, уловени от атмосферата;. боя без синтетичен пигмент, което допринася за подобряване на качеството на въздуха.

 

Грижа за климата

Най-доброто от електричеството и водорода

  • Технология H2-Tech: хибриден (електричество и водород) автомобил, оборудван с 16 кВ горивна клетка. Технологията H2-Tech е базирана на "range extender", който позволява оборудването с два пъти по-лека батерия за същия пробег, като по този начин допринася за декарбонизация извън електрификацията на автомобила. Въпреки че това решение е визия за лек автомобил, Renault Group чрез Hyvia (съвместно предприятие с Plug Power) вече предлага H2 решения за лекотоварни автомобили.
  • Възползвайки се от съществуващи партньорства, този модел има въглероден отпечатък, който е 75% по-малък от този на електрически автомобил като Megane E-Tech electric. Неговата батерия е с до 60% по-малко въглеродна интензивност от еквивалентна батерия, благодарение на използването на затворени кръгове, нисковъглеродни източници на суровини и нисковъглеродна енергия за сглобяване и производство на батерията.

 

Грижа за хората

Безопасност

Пълна прозрачност и видимост

  • Система от камери, интегрирана в предната част на автомобила, разширява зрителното поле на водача с 24% чрез визуализация на средата около автомобила на екран, разположен на таблото. По този начин предното стъкло е увеличено до 180° за пълна видимост и на практика невидим преден капак.

Ново поколение безопасност и свързано здраве: Safety Coach

  • Интерфейсът за оценка на риска помага да се предвидят стресови ситуации в последния момент. Той компенсира евентуалната липса на внимание от страна на водача и предоставя персонализирани съвети за непрекъснато подобряване на навиците за шофиране. Интерфейсът дава и персонализирани здравни съвети на водача чрез анализ на данни, събрани от камери и свързани сензори, поставени в купето (пулс, умора и др.).

 

Приобщеност

Автомобил, който се адаптира към своя потребител

  • Системата за лицево разпознаване позволява отварянето на вратата и регулирането на настройките на автомобила според профила на водача. Тази система също така предлага възможност за адаптиране на условията на шофиране към евентуален недъг.

Ултра персонализирано и приобщаващо звуково пространство

  • Всяка седалка е оборудвана с микрофони и високоговорители, за да осигури самостоятелна аудио атмосфера (радио, hi-fi, гласови команди), като същевременно поддържа оптимална комуникация на борда. Препредаването на гласа на пътниците и водача и при необходимост усилването на техния глас улеснява комуникацията между пътниците в автомобила, особено ако на борда има потребител с увреден слух.

Повишена достъпност

  • Липсата на колона между вратите и равния под улесняват достъпа на хора с намалена подвижност.

 

Технически спецификации

Дължина: 4 490 мм

Широчина: 1 900 мм

Височина: 1 590 мм

Междуосие: 2 835 мм

Джанти: 21 инча

Гуми: 235/45 R21

Тегло: 1 700 кг

Енергия: електрически-водороден хибрид

Двигател: 160 кВ електрически възбуден синхронен двигател

Горивна клетка: 15 кВ

Батерия: 40 кВч



за Renault

Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.


контакти

Стефания Василева
ПР Мениджър
Стефания Василева