Чрез своята цел, стратегията си за устойчивост и лансирането на стратегическия план Renaulution, Renault Group и нейните марки започват масивна трансформация, преминавайки от надпревара за обем към създаване на икономическа, екологична и социална стойност, с цел въглероден неутралитет в Европа до 2040 г. и в световен мащаб до 2050 г.
За да помогне за постигането на тези цели, Renault представя своя нов концептуален автомобил Scenic Vision на изложението ChangeNOW в Париж. Моделът олицетворява ангажимента на Renault към устойчивото развитие и отразява плана на марката да декарбонизира целия си жизнен цикъл.
Уникален, визионерски и многопластов концептуален автомобил
Renault пише нова глава в своята история с иновативен концептуален автомобил, който показва пътя и дава живот на визията на марката. Екстериорът му предвещава бъдещия изцяло електрически семеен автомобил на гамата Renault. Интериорът му кани пътниците в ново време, в бъдеще, където технологиите и иновациите ще направят света по-устойчив и по-екологичен.
Всички наши корпоративни ангажименти не са достатъчни, ако не ги изведем до нашите автомобили. Ето защо помолих екипите на Renault да разработят първия концептуален автомобил, който напълно въплъщава нашата нова стратегия за устойчивост и нейните 3 стълба: околна среда, безопасност и приобщаване. Нарекохме го Scenic Vision. Scenic, като нашия емблематичен „автомобил за живот“, и Vision, защото отговаря на новите очаквания на обществото. Лука де Мео, главен изпълнителен директор Renault Group и марката Renault.
Концептуалният автомобил Scenic Vision прокарва нов път към по-устойчива, по-безопасна и по-приобщаваща мобилност. Визионерски и изследователски, той дава живот на най-футуристичните технологии за декарбонизация днес и въплъщава трите стълба на стратегията за устойчиво развитие на Renault Group: околна среда, безопасност и приобщаване.
Концептуалният автомобил Scenic Vision олицетворява трансформацията на Renaulution в по-екологична, технологично ориентирана компания. Той обхваща предизвикателствата на климата, опазването на ресурсите, безопасността и здравето на потребителите и достъпността. Моделът отваря нова глава в развитието на нашите автомобили, замислени от дизайна до края на живота им, по екосистемен начин. Освен че е обект на дизайн, това е поредица от цели, които Групата си е поставила и които постепенно ще бъдат въведени в следващите поколения автомобили. Клеа Мартине, вицепрезидент устойчивост Renault Group.
Дизайн, поставящ основите за нови перспективи
Истинско въплъщение на Renaulution и илюстрация на „Новата вълна“ на Renault, концептуалният автомобил Renault Scenic Vision е кулминацията на обширна дизайнерска работа и смели естетически избори. По този начин неговият дизайн дава представа за бъдещата гама автомобили на Renault. Външният силует отразява формата и стила на нов семеен модел, който ще бъде лансиран през 2024 г. Неговият интериорен дизайн е скок в бъдещето, илюстриращ как може да изглежда интериорът на Renault един ден.
Неговият хибриден електрически-водороден двигател отразява желанието на Renault да намери подходящо решение за всички възможни употреби и хвърля светлина върху много по-широка визия, една след 2030 г. Този дизайн проправя пътя към нови перспективи, този на света, в който автомобилите и хората споделят едно и също ценности за по-устойчива мобилност.
Scenic Vision представлява нова глава в историята на Renault Group и марката. Този концептуален автомобил задава екстериорния дизайн на новия 100% електрически Scenic за 2024 г. и новия дизайнерски език на Renault. Интериорният дизайн е перспективно проучване на бъдещия интериор на Renault. Scenic Vision предоставя набор от технологии и иновации в услуга на една по-устойчива мобилност. Жил Видал, вицепрезидент дизайн за марката Renault.
Renault & Жан-Мишел Жар
Жан-Мишел Жар е пионер в електронната музика. Той е иновативен, разрушителен, популярен... все определения, които го свързват с марката Renault. Лука де Мео, главен изпълнителен директор Renault Group и марката Renault.
Жан-Мишел Жар е френски композитор, изпълнител и продуцент. Идвайки от света на електроакустичните изследвания, той придава на електронната музика популярно измерение. Жан-Мишел Жар е артист и инженер, непрекъснато свързва технологията и творчеството. Това е много близко до начина, по който Renault винаги подхожда към иновациите.
Жан-Мишел Жар активно участва в опазването на околната среда като посланик на ЮНЕСКО от 1993 г. (по теми, свързани с околната среда и образованието).
Сътрудничеството с Жан-Мишел Жар започва в първите дни на създаването на Scenic Vision, точно по отношение на акустиката и обработката на сигнала. Артистът си партнира с дизайнерския екип, за да оформи звуковия подпис на концептуалния автомобил, следвайки идеята за „грижа за ресурсите“ с „less is more“ подход, включващ само 1 високоговорител във всяка врата и звукова система, вградена във всеки подглавник.
Scenic Vision поставя началото на тясно сътрудничество с Жан-Мишел Жар. Артистът ще бъде посланик на марката Renault, като работи с екипите върху бъдещи решения, които да бъдат включени в продуктовата гама.
Грижа за ресурсите
Екодизайн и затворени кръгове
По-добро качество на въздуха
Грижа за климата
Най-доброто от електричеството и водорода
Грижа за хората
Безопасност
Пълна прозрачност и видимост
Ново поколение безопасност и свързано здраве: Safety Coach
Приобщеност
Автомобил, който се адаптира към своя потребител
Ултра персонализирано и приобщаващо звуково пространство
Повишена достъпност
Технически спецификации
Дължина: 4 490 мм
Широчина: 1 900 мм
Височина: 1 590 мм
Междуосие: 2 835 мм
Джанти: 21 инча
Гуми: 235/45 R21
Тегло: 1 700 кг
Енергия: електрически-водороден хибрид
Двигател: 160 кВ електрически възбуден синхронен двигател
Горивна клетка: 15 кВ
Батерия: 40 кВч
Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.