2025-04-15 08:00прессъобщение

RENAULT И ЖАН-МИШЕЛ ЖАР РАЗШИРЯВАТ ПАРТНЬОРСТВОТО СИ ЗА РАЗРАБОТВАНЕ НА НОВИ ЗВУКОВИ ИЗЖИВЯВАНИЯ В ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА НА МАРКАТА

Jean-Michel Jarre

  • Renault и Жан-Мишел Жар разширяват партньорството си, започнало през 2022 г., за още четири години, до 2028 г.
  •  Артист, композитор, продуцент и пионер в електронната музика, Жан-Мишел Жар и неговият екип работят в тясно сътрудничество UX/UI отделите в Техноцентъра, както и с Института за изследвания и координация в сферата на акустиката/музиката (IRCAM), доставчици на аудио оборудване и други партньори.
  •  Партньорството е подновено в преследване на по-амбициозна и по-дългосрочна цел: да се осигури изключително авангардно звуково изживяване в автомобила за превозните средства на марката. 
  • Това подновяване е в съответствие с продуктовото планиране на Renault през следващите четири години и съвпада с очакваната поява на нови модели, включващи креативните функции и иновации, разработени с Жан-Мишел Жар.
  •  Завладяващата звукова среда, създадена чрез сътрудничеството „Renault x JMJ“, ще изследва нови области като контекстуализация на звука и музиката, използвайки редица технологии, включително изкуствен интелект.

Renault и Жан-Мишел Жар продължават едно споделено приключение в областта на звука, започнало през 2022 г. Подновяването на това партньорство за още четири години (от 2025 г. до 2028 г. включително) има за цел разработването на още по-завладяващи звукови изживявания за потребителите на автомобили на марката.

Жан-Мишел Жар е емблематичен артист и композитор, звуков инженер и пионер в електронната музика. Неговият опит и експертни познания в електроакустичните изследвания и музикалното творчество си кореспондират тясно с ДНК-то на Renault да създава иновации. В сътрудничество с отделите за UX/UI дизайн и инженеринг в Техноцентъра, както и с IRCAM, доставчици на аудио оборудване и други партньори, Жан-Мишел Жар ще проектира и разработва аудиосистеми и ще създава нови звуци и нови музикални среди, за да консолидира и обогати звуковото изживяване в автомобили Renault.

Първата фаза на партньорството създаде истинска звукова идентичност за превозните средства Renault, с разработването на звукови среди, отразяващи типа музика, заедно с мелодия, приветстваща водачите при влизане в автомобила, и VSP (Vehicle Sound for Pedestrians) - звуков сигнал, издаван от автомобилите E-Tech electric (Scenic, Megane, Renault 5 и др.) и E-Tech full hybrid (Rafale, Austral, Symbioz и др.) при скорости под 30 км/ч, за да предупреждава пешеходците. Приветстващият звук е разработен в три варианта, включително един за моделите Esprit Alpine и един за най-новите Renault 5 и Renault 4 E-Tech electric, наричан версия „Iconic“. В случая с VSP, проектиран съвместно с IRCAM, беше проведен задълбочен анализ, за да се създаде звук, който да отразява идентичността на марката Renault, правейки я разпознаваема в градската звукова среда, като същевременно символизира респектираща визия за мобилност.

Подновяването на партньорството е част от по-амбициозна, по-дългосрочна цел: да се проучат новите области, открити от изкуствения интелект, за да се осигури изключително звуково изживяване с авангардна аудио резолюция, отговаряща на най-високите стандарти. Пътниците ще могат да се насладят на уникалната и фина хармония на завладяващата звукова среда „Renault x JMJ“.

Това ново четиригодишно партньорство е в съответствие с времевата рамка за продуктово планиране на марката Renault и появата на нови модели, включващи креативните функции и иновации, разработени с Жан-Мишел Жар.

Радваме се, че днес подновяваме това партньорство. Първоначалното вдъхновение дойде от Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Renault Group, който искаше автомобилите на Renault да осигуряват превъзходно качество на звука, създавайки изключителна звукова среда. Партньорството отразява собствения ни дух на иновации, както и новаторския подход, който винаги е бил част от работата на Жан-Мишел Жар. Клиентите ни ще получат уникално, поглъщащо звуково изживяване, интегрирано още на етапа на проектиране на автомобила, за да бъдем още по-авангардни.

Гуидо Хаак, главен програмен директор, Renault Group

След три години вълнуващо и ползотворно сътрудничество приключението продължава! Много съм щастлив, че работя заедно с Renault, за да разработваме иновативни технологии и необикновени преживявания в областта на аудио и звуковия дизайн. 

Заедно с Лука и неговите екипи се стремим да създадем най-добрия звук за всички и да превърнем удоволствието от звука в ключов актив на марката Renault.

Жан-Мишел Жар, артист, композитор, продуцент 

 

 


 

 

 


 

 

 

 



за Renault

Renault, историческа марка за мобилност и пионер в областта на електромобилността в Европа, винаги е разработвала иновативни автомобили. Чрез стратегическия план „Renaulution“ Renault предприема амбициозна трансформация, генерираща стойност, преминавайки към по-конкурентна, балансирана и електрифицирана гама. Амбицията на марката е да олицетворява модерността и иновациите в технологиите, енергетиката и услугите за мобилност в автомобилната индустрия и извън нея.


контакти

Стефания Василева
ПР Мениджър
Стефания Василева